- Monitor key performance indicators for retail targets.
- Support brand activities (e.g private sales, private events, agents and ad-hoc activities) which is aligned with line manager.
- Analyze customer insight through on counter visit and give inputs to Brand Manager in designing dialogues for different customers group.
- Analyze sales reports and seek for feedback from counters (PBS, CC) to propose measures to achieve sales target.
- Supply and allocate products by weekly based on sales target and counter inventory
- Give input to Marketing team in localized marketing initial plan to prepare for Season/Initial ordering, following Marketing brief of HQ directions.
- Support marketing activities (launch plan, events, counter activities) in line with brand marketing calendar and strategy
- Plan and execute retail events while working closely with counters/stores to ensure seamless operation and making sure all the brand guidelines/standards are followed through
- Assist counters/stores in organizing counter activites, VIP events and instore experience
- Coordinate with Counter/Store Manager, Retail and Training Manager on Counter Operations and needs: POSM, publicity, visibility
- Planning, preparing and implementing Retail Events, counter activities and the training required for the artists particpating in the relevant activities
- Work closely with Brand Manager/International Makeup Artist/Training Manager in preparing for fashion shows, collaborations, VIP activities if any
- Consolidate and report event results
- Identify business opportunities, and suggest improvement areas.
- Lead corporate sales activities which is aligned with line manager
- Maintain quality relationships to external partners, agencies, VIP customers to understand, proactively take appropriate actions to market needs and provide win-win solutions to partners.
- Be a role model in brand image and personality driven by grooming, attitudes and knowledge towards others internally and externally to inspire and drive people aspirational.
- To execute ad-hoc operations or projects as requested by the Company
- To take other assignments from line manager
- Requirement:
Having previous experience working in MNCs, global corporations, and reputable high-end brands is an advantage.
Have a good understanding of business and cosmetics/beauty/personal care/fashion industry
Detail, well-organized
Business acumen, data mindset
Analytical thinking
Good communication (English & Vietnamese) & interpersonal skills.
Dược sỹ Arinobu Fukuhara thành lập Shiseido sau một chuyến chu du từ châu Âu năm 1872, tại quận Ginza – trung tâm thời trang và văn hóa của Nhật Bản. Cái tên “Shiseido” thể hiện quyết tâm của nhà sáng lập nhằm tạo ra những giá trị mới sẽ có lợi cho người dân trong cuộc sống của họ.
Shiseido khởi nghiệp là một công ty dược phẩm đầu tiên ở Nhật Bản được xây dựng theo phong cách châu Âu, ở thời điểm mà các loại dược phẩm thảo mộc là mặt hàng bán rất chạy.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2009
Mission
- Ở tuổi 23 và là Trưởng Dược Sĩ Hải quân Nhật Bản, Arinobu đã cảm thấy không hài lòng với những loại thuốc có sẵn. Ông hợp tác với một số đồng nghiệp của mình và lên đường tìm kiếm một sự thay thế - một lối suy nghĩ khác về cách chăm sóc sức khỏe - mang phong cách phương Tây. Cảm hứng của họ rất cao quý: "Dùng mọi thứ và bất kỳ thứ gì tốt đẹp trên thế giới này và sử dụng chúng để tạo ra những điều mới mẻ."
- Hơn 140 năm sau, Shiseido tiếp tục hợp nhất các triết lý và đổi mới của phương Đông và phương Tây để cùng dẫn lối cho nguồn cảm hứng làm đẹp, đặc biệt là về vẻ đẹp tinh thần Nhật Bản đối với phụ nữ trên toàn cầu.
- Chúng tôi tin rằng vẻ đẹp có thể được tìm thấy ở mọi nơi, trong mọi thứ và ở mỗi người, và chúng tôi tin rằng vẻ đẹp sâu sắc hơn những gì chúng ta có thể dễ dàng nhìn thấy. Vẻ đẹp là xúc cảm được sẻ chia: nó đa dạng, và thống nhất. Khi chúng ta cảm thấy xinh đẹp và tự tin, chúng ta được truyền cảm hứng để tạo ra sự khác biệt tích cực với cuộc sống của tất cả mọi người. Bằng sự đồng cảm, vẻ đẹp là nguồn sức mạnh tối thượng của lòng tốt. Và vẻ đẹp thực sự được tạo ra bởi tâm huyết.
Review Shiseido Việt Nam
Văn hóa công ty tốt, ban lãnh đạo tốt, chuyên nghiệp, bữa trưa miễn phí và có nghỉ giai lao ngắn(ID)
Công ty chuyên nghiệp, thoải mái, linh hoạt và được thử nghiệm mẫu sản phẩm miễn phí (ID)
Họ thực sự thân thiện, vui tính, nhiệt tình