Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Chinese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
Công ty TNHH HYUNDAI KEFICO Việt Nam là thành viên của tập đoàn Hyundai Hàn Quốc, chuyên sản xuất các linh kiện điện tử thông minh cho ô tô, là nhà máy công nghệ cao có trụ sở tại KCN Đại An, phường Tứ Minh, thành phố Hải Dương, tỉnh Hải Dương. HYUNDAI KEFICO được đánh giá là công ty số 1 tại Hải Dương, đồng thời là một trong 8 doanh nghiệp trong cả nước được Thủ tướng Chính Phủ Việt Nam trao tặng danh hiệu “Doanh nghiệp tiêu biểu vì người lao động”. Được thành lập vào ngày 19 tháng 09 năm 2009, với 14 năm hình thành và phát triển, HYUNDAI KEFICO Việt Nam luôn không ngừng mở rộng sản xuất, lắp đặt thêm các dây chuyền mới để đáp ứng nhu cầu thị trường ngày càng cao, mang lại cho cán bộ công nhân viên ngày càng nhiều chính sách phúc lợi tốt.