Purpose of the position
Handling of processing outbound shipments.
Comply all handling procedures for global accounts
Main Duties & Responsibilities
Receiving Bookings, contact with shipper and agent to arrange the shipment
Working within SOP's and quotation from Sales team and overseas offices.
Input data into the system to create file, completing MAWBs and HAWBs, ensure correct & on time handling of files in accordance with relevant process for CW1
Sending pre-alerts to overseas offices
Timely invoicing clients/ agents and closing files
Follow up payment for non-credit clients of local charge and freight prepaid
Shipment track and trace updates
Checking and confirm incoming invoice of sub-contractors on time & correctly
Customer Service by following up on customer advices/ request or claim and feedback to customer and overseas stations and make respective shipment arrangements
Inform team leader/ supervisors of any irregularities or problems that require assistance and to feedback on subcontractors' s standards and services.
Handles customers statistics and reports or any special request for updating system, if required.
Take up additional tasks as assigned (e.g. support / share workloads with other teams, if needed/required)
Handling of processing outbound shipments.
Comply all handling procedures for global accounts
Receiving Bookings, contact with shipper and agent to arrange the shipment
Working within SOP's and quotation from Sales team and overseas offices.
Input data into the system to create file, completing MAWBs and HAWBs, ensure correct & on time handling of files in accordance with relevant process for CW1
Sending pre-alerts to overseas offices
Timely invoicing clients/ agents and closing files
Follow up payment for non-credit clients of local charge and freight prepaid
Shipment track and trace updates
Checking and confirm incoming invoice of sub-contractors on time & correctly
Customer Service by following up on customer advices/ request or claim and feedback to customer and overseas stations and make respective shipment arrangements
Inform team leader/ supervisors of any irregularities or problems that require assistance and to feedback on subcontractors' s standards and services.
Handles customers statistics and reports or any special request for updating system, if required.
Take up additional tasks as assigned (e.g. support / share workloads with other teams, if needed/required)Yêu Cầu Công Việc
Minimum one (1) year logistics/freight forwarding experience.
Good communication of written and spoken English & local language.
Must have PC experience and ability to prepare documentation quickly and accurately
Respond promptly and professionally to customer needs, answering calls and dealing with customer queries, providing a first-class customer service at all times
Follow policies and procedures and able to understand laws, rules and regulations in areas of assignmentChế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
New World Fashion Group Plc là một trong những nhà cung cấp và sản xuất quần áo nữ hàng đầu cho thị trường thế giới, với trụ sở chính tại London, 2 Văn phòng đại diện tại thành phố Hồ Chí Minh & thành phố Hải Phòng và 5 nhà máy từ Bắc và Nam Việt Nam: Nam của London, Yên London, Đông Tài, Excel và Westfield.
Được thành lập trong hơn hai mươi lăm năm, tập đoàn đã xây dựng được danh tiếng về chất lượng và giá cả cạnh tranh.
Thế mạnh chính của chúng tôi là cơ sở hạ tầng nội bộ hỗ trợ các nhà máy của chúng tôi tại Việt Nam.
Chúng tôi có một đội ngũ chuyên nghiệp cao bao gồm các nhà thiết kế, quản lý tài khoản, nhân viên kỹ thuật sản xuất và đảm bảo chất lượng.
Lợi thế cạnh tranh của chúng tôi rất mạnh do Đội ngũ thiết kế có trụ sở tại London của chúng tôi và khả năng cung cấp Vải &; Trang trí trên toàn thế giới.