Mô tả công việc
Objective
The Omakase Restaurant Manager will oversee the pre-opening and ongoing operations of our exclusive Omakase restaurant, ensuring the highest standards of service, quality, and operational excellence. This role will manage all aspects of the restaurant, including staff training, guest relations, and operational efficiency.
Key responsibilities
A. Pre-Opening Tasks (5 Months Before Opening)
1. Recruitment & Training:
o Collaborate with HR to hire and onboard a skilled team of service professionals and kitchen staff (if support required).
o Develop and implement training programs focusing on High-end dining experience and the unique needs Omakase and Japanese culinary/service culture.
2. Operational Setup:
o Develop and establish Standard Operating Procedures (SOPs) for all front-of-house operations.
o In charge of creating and submit annual OPEX/CAPEX as well as Business forecasting/P&L to BOM.
3. Menu & Beverage Collaboration:
o Work closely with the Head Chef and Beverage Manager to finalize the food and drink menus, with heavy focus on Cost control and Profitability.
o Assist in crafting a Sake pairing menu to complement the Omakase experience (following Head Chef guidance).
4. Procurement & Equipment Setup:
o Propose and revise OS&E checklist and submit to BOM.
B. Day-to-day Operation:
1. Customer Experience Management:
o Ensure a seamless, high-touch customer experience from reservation to post-dining.
o Handle VIP guest relations, ensuring their needs and expectations are exceeded.
2. Staff Leadership:
o Lead, inspire, and manage the front-of-house team to deliver exceptional service.
o Conduct regular training sessions to maintain high performance and service standards.
3. Operational Excellence:
o Monitor and maintain cleanliness, ambiance, and all service operations.
o Ensure compliance with food safety and health regulations.
o Support and Coordinate with the Luxury Bar outlet in Basement as per requested by BOM.
4. Financial Performance:
o Manage daily financial operations, including budget control, inventory management, expense management, and profitability monitoring.
o Analyze and report sales performance and guest feedback, implementing improvements as needed.
Quyền lợi được hưởng
- Income: Competitive, negotiable based on capability
- Statutory Social Insurance
- 13-monthly salary
- Annual travel, gratitude party, gifts on birthdays, holidays,...
- Structured Learning and Development Program.
Yêu cầu công việc
A Knowledge 30%
1 Bachelor’s degree in Hospitality/Diploma or relevant field (or equivalent experience). 5%
2 In-depth understanding of luxury F&B operations, particularly Japanese fine dining. 10%
3 Minimum 2–3 years of experience managing high-end restaurants, preferably in same category or F&B outlet in 5 star hotels.
Experience in Omakase or Japanese dining is more preferred. 15%
B Technical Skill 40%
1 Proven ability to manage all aspects of restaurant operations, including SOP development and financial controls. 10%
2 Strong knowledge of Japanese culture, Japanese proficiency is a huge advantage (N3-N2). 15%
3 Professional English proficiency 10%
4 Excellent proficiency in POS, budgeting, and Microsoft Office. 5%
C Core Competencies 30%
1 Leadership Skills: Exceptional ability to inspire and manage a team to deliver excellence. 10%
2 Customer Focus: A keen sense of client preferences and the ability to adapt and exceed expectations. 10%
3 Adaptability: Proven adaptability to clientele demand and market changes. Indicating an attitude of eager to learn and non-stop improvement mindset. 10%
Total 100%
Yêu cầu hồ sơ
Thương hiệu Nhà Hàng Sushi Masa ra đời vào tháng 4 năm 2015 với hai đồng sáng lập là Ông Nguyễn Tấn Phát và Ông Lương Bá Quang sau một thời gian dài nghiên cứu, học tập, tích lũy kinh nghiệm và lên kế hoạch kinh doanh. Cửa hàng đầu tiên của Sushi Masa là một quán nhỏ tại đường Lê Quang Định, quận Bình Thạnh, thành phố Hồ Chí Minh. Vào tháng 3 năm 2016, từ kết quả kinh doanh đạt được và kế hoạch phát triển quy mô lớn hệ thống Nhà hàng, vận hành một cách chuyên nghiệp hơn, các đồng sáng lập cùng với hai nhà đầu tư nữa cùng lập nên Công ty TNHH Thương mại Dịch vụ Liber (“Liber”). Liber là tên của vị thần rượu vang (theo thần thoại Hy Lạp), vị thần này biểu tượng cho sự hưởng lạc và giàu sang phú quý. Liber khai trương Nhà hàng Sushi Masa đầu tiên tại số 52 đường Thạch Thị Thanh, phường Tân Định, quận 1. “Masa” là từ tiếng Nhật, có nghĩa là sự chân thành. Và đó cũng chính là tiêu chí hàng đầu tạo nên nền tảng văn hóa kinh doanh của Nhà hàng Sushi Masa, trong mọi quan hệ với các đối tác, khách hàng và chính đội ngũ nhân sự làm việc trong Nhà hàng. Tính đến nay, hệ thống nhà hàng Sushi Masa có các chi nhánh: • CHI NHÁNH 1: 52 Thạch Thị Thanh, P. Tân Định, Quận 1 • CHI NHÁNH 2: 78 Lê Văn Sỹ, P.11, Quận Phú Nhuận • CHI NHÁNH 3: 376A Võ Văn Tần, P. 5, Quận 3 • CHI NHÁNH QUY NHƠN: 66 Trần Phú, TP Quy Nhơn Cùng với hơn 100 nhân viên nhiệt huyết đang ngày đêm làm việc miệt mài và cống hiến với mục tiêu mang đến sự trải nghiệm tuyệt vời và sự hài lòng tuyệt đối cho khách hàng. Phương châm của thương hiệu: “MỘT khách quay lại MỘT TRĂM LẦN còn hơn MỘT TRĂM khách chỉ quay lại MỘT lần”