Would you like to become part of the world's most international company in the world?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and become a Certified International Specialist!
YOUR TASKS
- Role purpose: Manage the OTC team effectively, including Credit Collection and Control, Query Handling and Billing Functions, in order to provide quality service to our customers while achieving timely customer payment in line with company targets.
- Provide professional billing, query management, credit control, and debt collection services whilst maintaining good customer relations:
- Ensure timely and error-free issuing of invoices.
- Ensure timely follow-up of customers’ accounts and prompt payment of outstanding balances.
- Ensure Customer Queries are handled with speed and accuracy.
- Ensure we handle customer calls in line with agreed GOS and ACR targets.
- Regular customer visits to maintain good relationships
- Oversee credit management to ensure timely debt collection and to manage DSO in line with Global / Regional standards as per Network Finance Manual calculation.
- Plan, organize, and direct an efficient/effective Query Handling Section to ensure that all queries are satisfactorily resolved within the agreed target time frame and standard.
- Ensure the finance processes comply with global/regional standards and, where there are deviations, these are adequately substantiated.
- Safeguard the integrity of the billing process to ensure complete capture of revenue.
- Manage and ensure all receipts are handled on time & accurately so as to meet regional targets.
- Work with the regional office to roll out global/regional programs.
- Develop a culture of quality, service excellence (for internal customers), flexibility, and cost consciousness.
- Identify training needs and career development opportunities to motivate and drive a high-performance team.
- Develop KPIs with team members and monitor individual performance.
- 10 years relevant experience with 3 years in a managerial role, preferably in the logistics/transportation industry or multinational companies
- Degree in Accounting / Finance
- Professional Accountancy qualification (CPA or equivalent)
- Language Requirements: English Fluent (written and spoken)
- Multifarious benefit programs.
- Strong career support & lots of opportunities in an international environment.
- Training: both online and offline with Global DHL Standards.
- Coaching & Feedback culture allows you to advance further in short-term and long-term development goals.
- Working together based on DHL values of “Respect and Results”.
- Diverse engagement activities under “Best Day Everyday” – our Health & Well-being program.
- Employee hobby clubs, sports championships.
We look forward to receiving your application!
Thương hiệu Nhà Hàng Sushi Masa ra đời vào tháng 4 năm 2015 với hai đồng sáng lập là Ông Nguyễn Tấn Phát và Ông Lương Bá Quang sau một thời gian dài nghiên cứu, học tập, tích lũy kinh nghiệm và lên kế hoạch kinh doanh. Cửa hàng đầu tiên của Sushi Masa là một quán nhỏ tại đường Lê Quang Định, quận Bình Thạnh, thành phố Hồ Chí Minh. Vào tháng 3 năm 2016, từ kết quả kinh doanh đạt được và kế hoạch phát triển quy mô lớn hệ thống Nhà hàng, vận hành một cách chuyên nghiệp hơn, các đồng sáng lập cùng với hai nhà đầu tư nữa cùng lập nên Công ty TNHH Thương mại Dịch vụ Liber (“Liber”). Liber là tên của vị thần rượu vang (theo thần thoại Hy Lạp), vị thần này biểu tượng cho sự hưởng lạc và giàu sang phú quý. Liber khai trương Nhà hàng Sushi Masa đầu tiên tại số 52 đường Thạch Thị Thanh, phường Tân Định, quận 1. “Masa” là từ tiếng Nhật, có nghĩa là sự chân thành. Và đó cũng chính là tiêu chí hàng đầu tạo nên nền tảng văn hóa kinh doanh của Nhà hàng Sushi Masa, trong mọi quan hệ với các đối tác, khách hàng và chính đội ngũ nhân sự làm việc trong Nhà hàng. Tính đến nay, hệ thống nhà hàng Sushi Masa có các chi nhánh: • CHI NHÁNH 1: 52 Thạch Thị Thanh, P. Tân Định, Quận 1 • CHI NHÁNH 2: 78 Lê Văn Sỹ, P.11, Quận Phú Nhuận • CHI NHÁNH 3: 376A Võ Văn Tần, P. 5, Quận 3 • CHI NHÁNH QUY NHƠN: 66 Trần Phú, TP Quy Nhơn Cùng với hơn 100 nhân viên nhiệt huyết đang ngày đêm làm việc miệt mài và cống hiến với mục tiêu mang đến sự trải nghiệm tuyệt vời và sự hài lòng tuyệt đối cho khách hàng. Phương châm của thương hiệu: “MỘT khách quay lại MỘT TRĂM LẦN còn hơn MỘT TRĂM khách chỉ quay lại MỘT lần”