Việc làm Bảo Hiểm Hàng Không VNI

Cập nhật 12/12/2024 23:20
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Tổng Công Ty Cổ Phần Bảo Hiểm Hàng Không (Vni)
Chuyên viên kế toán
Bảo Hiểm Hàng Không VNI
9 việc làm 5 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 25 - 28 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Accounting Reporting

  • Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
  • Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
  • Perform the cash & bank reconciliation.
  • Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
  • Review AR, AP aging balance monthly.

Improving processes and organization

  • Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
  • Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.

Records in accounting

  • Accrual the expenditures which impact in month
  • Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
  • Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
  • Check revenue & VAT monthly
  • Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
  • Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
  • Gather and analyze financial information for internal use
  • Assume responsibility of accounting procedures
  • Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
  • Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
  • Preparing monthly, quarterly and annual reports.
  • Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
  • Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
  • Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
  • Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned

Stock & Inventory Management

Inventories

  • Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
  • Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
  • Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
  • Check & remind TFO which has not posted " Received".
  • Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
  • Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
  • Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
  • Do other tasks relating to the inventory.

Tax

  • VAT Tax declaration monthly/ quarterly
  • Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
  • Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
  • Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
  • Check all the following tasks related to taxes done.

Doing other tasks as managers request.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
  • Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
  • Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
  • In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
  • Organizational and leadership skills
  • A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
  • Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
  • Experience for Tax inspection.
  • Excellent communication and presentation skills
  • A problem-solver with attention to detail
  • Good understanding of MS Office and accounting software.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
FPT Tân Thuận 2, Tân Thuận, Tân Thuận Đông, Quận 7, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

Tổng Công Ty Cổ Phần Bảo Hiểm Hàng Không (Vni)
Bảo Hiểm Hàng Không VNI Xem trang công ty
Quy mô:
5.000 - 10.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 15, Tòa nhà Geleximco, số 36, Hoàng Cầu, Quận Đống Đa, Thành Phố Hà Nội

Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Hàng không (VNI) được thành lập theo quyết định số 49 GP/KDBH, ngày 23/04/2008 của Bộ Tài chính. Với cổ đông sáng lập đầu tiên là các Tập đoàn kinh tế, Tổng Tổng công ty lớn: bao gồm Tổng Công ty Hàng không Việt Nam (VIETNAM AIRLINES), Tập đoàn Than và Khoáng sản Việt Nam (VINACOMIN), Tổng Công ty lắp máy Việt Nam (LILAMA), Tổng Công ty XNK Tổng hợp Hà Nội (GELEXIMCO), Công ty Cổ phần Nam Việt (NAVICO) và các cổ đông khác. Hiện tại số vốn điều lệ của VNI là 800 tỷ đồng, là đơn vị hoạt động trong lĩnh vực bảo hiểm phi nhân thọ, tái bảo hiểm và đầu tư tài chính. VNI tự hào là nhà bảo hiểm cho các dự án trọng điểm, các Tập đoàn kinh tế, các Doanh nghiệp, tổ chức, cá nhân với hơn 100 sản phẩm bảo hiểm phi nhân thọ.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp của công ty

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  • Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Hàng không (VNI) được thành lập theo quyết định số 49 GP/KDBH, ngày 23/04/2008 của Bộ Tài chính

Mission

Cung cấp các giải pháp đảm bảo an toàn và cho sự phát triển bền vững bằng những gói sản phẩm đơn giản và giá trị.

Những nghề phổ biến tại Bảo Hiểm Hàng Không VNI

Bạn làm việc tại Bảo Hiểm Hàng Không VNI? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bảo Hiểm Hàng Không VNI

Bảo Hiểm Hàng Không VNI

Click để đánh giá