Mô tả công việc
Accounting and tax duties:
● Collect, summarize, and verify debit notes, invoices, and other relevant documents to ensure timely and accurate payment processing.
● Prepare bank remittances via i-banking and follow up for approvals and results.
● Manage payroll, timesheets, and respond to inquiries from employees or supervisors (if any).
● Record the daily accounting entries to accounting software (FAST)
● Prepare monthly tax declarations (VAT, CIT, FCT, PIT).
● Handle dependent registration on the tax platform.
● Support for annual audit, VAT refund and transfer pricing documents preparation.
● Perform other assigned tasks required.
Admin:
● Handle the purchase process for PCs, devices, stationery (search quotation, suitable device, print label, hand over process for employee) and manage assets.
● Perform accounting tasks for the labor union.
● Arrange business trips (flight and hotel booking, visa, business trip decision, reimbursement)
● Perform other assigned tasks required.
Yêu cầu công việc
● Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field.
● Have Chief Accountant Certificate
● Minimum of 3-4 years of experience in accounting and administrative roles.
● Proficient in accounting software.
● Strong knowledge of tax regulations and compliance requirements.
● Advanced proficiency in MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
● Good organizational and time-management skills.
● Detail-oriented and able to work independently.
● Understanding of local governmental policies, regulations, and labor laws
● Proficiency in English communication (both verbal and written) or Japanese (N2)
■SALARY: Upto 35M Gross
■WORKING TIME: Mon - Fri: 9h00-18h00; fulltime trên office, sau ổn thì WFH 1 ngày/tuần
Quyền lợi được hưởng
- Annual performance review: twice/ year
- Performance Bonus for all staff
- Patents and Inventions bonus
- Bao Viet Premium Healthcare Insurance Package even during probation period
- Annual Health Check-up for all staff
- Good career advancement opportunities
- Opportunity to acquire technical knowledge and experience in the latest technologies
- 12 days annual leaves, + New Year holiday according to the Japanese calendar
- Company trip, Year-End Party
- Insurance in full gross salary
- Gift for Tet/ Autumn Festival
- Free coffee
Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Hàng không (VNI) được thành lập theo quyết định số 49 GP/KDBH, ngày 23/04/2008 của Bộ Tài chính. Với cổ đông sáng lập đầu tiên là các Tập đoàn kinh tế, Tổng Tổng công ty lớn: bao gồm Tổng Công ty Hàng không Việt Nam (VIETNAM AIRLINES), Tập đoàn Than và Khoáng sản Việt Nam (VINACOMIN), Tổng Công ty lắp máy Việt Nam (LILAMA), Tổng Công ty XNK Tổng hợp Hà Nội (GELEXIMCO), Công ty Cổ phần Nam Việt (NAVICO) và các cổ đông khác. Hiện tại số vốn điều lệ của VNI là 800 tỷ đồng, là đơn vị hoạt động trong lĩnh vực bảo hiểm phi nhân thọ, tái bảo hiểm và đầu tư tài chính. VNI tự hào là nhà bảo hiểm cho các dự án trọng điểm, các Tập đoàn kinh tế, các Doanh nghiệp, tổ chức, cá nhân với hơn 100 sản phẩm bảo hiểm phi nhân thọ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Hàng không (VNI) được thành lập theo quyết định số 49 GP/KDBH, ngày 23/04/2008 của Bộ Tài chính
Mission
Cung cấp các giải pháp đảm bảo an toàn và cho sự phát triển bền vững bằng những gói sản phẩm đơn giản và giá trị.