Mô tả công việc
Create templates for subsidiaries to collect data, aiming to standardize and centralize information at the Holding company
Work closely with Subsidiaries' Chief Accountants to clear and review subsidiary companies' financial data and reports to ensure accuracy, completeness, and clarity.
Prepare the consolidated financial statements for the Group.
Provide necessary documents and data to the Finance Department and Investment Department if required.
Collaborate with independent auditors during the consolidation audit process.
Guide, support, and train other accounting members in the consolidation process to foster professional development and enhance team performance.
Perform other ad-hoc activities as required.
Create templates for subsidiaries to collect data, aiming to standardize and centralize information at the Holding company
Work closely with Subsidiaries' Chief Accountants to clear and review subsidiary companies' financial data and reports to ensure accuracy, completeness, and clarity.
Prepare the consolidated financial statements for the Group.
Provide necessary documents and data to the Finance Department and Investment Department if required.
Collaborate with independent auditors during the consolidation audit process.
Guide, support, and train other accounting members in the consolidation process to foster professional development and enhance team performance.
Perform other ad-hoc activities as required.
Yêu cầu công việc
Expertise in financial statement consolidation is mandatory.
Up-to-date knowledge of accounting standards, regulations, and best practices, with the ability to propose process improvements.
Ability to work under pressure and meet tight deadlines, demonstrating strong organizational, meticulous, and accurate work habits.
Proficiency in MS Office (Excel, Word, PPT, Visio...)
Good English at accounting knowledge and basic conversation.
Experience in international accounting (IFRS) and tax accounting is an advantage
*** Only shortlisted candidates will be contacted ***
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Hàng không (VNI) được thành lập theo quyết định số 49 GP/KDBH, ngày 23/04/2008 của Bộ Tài chính. Với cổ đông sáng lập đầu tiên là các Tập đoàn kinh tế, Tổng Tổng công ty lớn: bao gồm Tổng Công ty Hàng không Việt Nam (VIETNAM AIRLINES), Tập đoàn Than và Khoáng sản Việt Nam (VINACOMIN), Tổng Công ty lắp máy Việt Nam (LILAMA), Tổng Công ty XNK Tổng hợp Hà Nội (GELEXIMCO), Công ty Cổ phần Nam Việt (NAVICO) và các cổ đông khác. Hiện tại số vốn điều lệ của VNI là 800 tỷ đồng, là đơn vị hoạt động trong lĩnh vực bảo hiểm phi nhân thọ, tái bảo hiểm và đầu tư tài chính. VNI tự hào là nhà bảo hiểm cho các dự án trọng điểm, các Tập đoàn kinh tế, các Doanh nghiệp, tổ chức, cá nhân với hơn 100 sản phẩm bảo hiểm phi nhân thọ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Hàng không (VNI) được thành lập theo quyết định số 49 GP/KDBH, ngày 23/04/2008 của Bộ Tài chính
Mission
Cung cấp các giải pháp đảm bảo an toàn và cho sự phát triển bền vững bằng những gói sản phẩm đơn giản và giá trị.