Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Cost Structure Modelling
- Collaborate closely with different stakeholders to develop effective cost models and methodologies that provide accurate and actionable insights into cost management and support decision-making.
- Analyze all cost drivers (materials, packaging, shipping, and investments) for each product to understand their impact on overall profitability and make sure the cost calculation process works as planned.
- Regularly review and update cost models to stay in line with industry and internal standards, while identifying areas for improvement.
2. Total Supply Chain Cost Analysis
- Analyze the total supply chain costs by evaluating the value chain for both direct and indirect categories, and offer insights to support Procurement team in sourcing decisions.
- Identify savings opportunities based on the overall company cost analysis, providing insights to enhance supplier relationships and negotiation outcomes.
- Predict cost trends, track progress to address close gaps, and explain any significant or unexpected changes in calculated costs.
3. Supply Chain Cost Management
- Develop detailed reports that summarize cost analysis findings, focusing on trends, risks, and opportunities for key stakeholders.
- Set up dashboards and processes to track and manage supply chain costs and efficiency, ensuring they align with budgets.
- Collaborate with different stakeholders to control the cost, ensuring that it does not exceed the budget.
4. Cost Governance and Process Improvement
- Review and analyze current inventory levels and supply chain procedures, identifying inefficiencies and suggesting improvements to optimize operational costs and increase profitability.
- Challenge assumptions for cost improvements by analyzing and validating them against internal and external benchmarks of operational performance and costs and propose actionable solutions for implementation.
- Improve the cost reporting process to assist in margin and business planning, leading efforts to automate where possible.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Supply Chain Management, or a related field.
- 05+ years of in finance, costing, or supply chain analysis, with a focus on cost management and financial analysis.
- Excellent English language skills (equivalent to IELTS 6.5)
- Excellent knowledge of accounting principles, financial policies, costing standards, and supply chain management principles and practices.
- Knowledge of data visualization tools to create dashboards and reports.
- A results-driven and detail-oriented mindset with a focus on achieving business objectives and enhancing profitability.
- Skills: Analytical, presentation, communication, problem-solving, project management.
- Works independently with limited supervision.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tiền thân của công ty là Công ty bảo hiểm TP. Hồ Chí Minh thành lập và đi vào hoạt động từ năm 1994. Đến năm 2004, công ty được chuyển đổi thành công ty cổ phần với tên giao dịch chính thức là TỔNG CÔNG TY CỔ PHẦN BẢO MINH. Ngày 28/11/2006, cổ phiếu của Công ty chính thức niêm yết tại trung tâm Giao dịch Chứng khoán Hà Nội với mã BMI (sau chuyển sang niêm yết tại Sở Giao Dịch Chứng Khoán TP. Hồ Chí Minh vào năm 2008).
Trải qua hơn 25 năm thành lập và phát triển, đến nay Tổng công ty CP Bảo Minh đang hoạt động với mạng lưới rộng khắp toàn quốc gồm 62 công ty thành viên, 01 trung tâm đào tạo, 02 trung tâm bồi dưỡng, 24 phòng/ban/trung tâm chức năng, 1.700 cán bộ nhân viên và 3.895 đại lý chuyên nghiệp. Về thị phần kinh doanh bảo hiểm phi nhân thọ, tính đến cuối năm 2018, Bảo Minh chiếm 7,65%, xếp thứ 4/29 doanh nghiệp Bảo hiểm phi nhân thọ tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ bảo hiểm xã hội theo quy định của Nhà nước
- Bảo hiểm sức khỏe của Bảo Minh dành riêng cho cán bộ nhân viên và người thân
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội, đoàn thể
- Team building, party
- Du lịch, nghỉ mát hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày 28/11/1994, Tổng Công ty Cổ phần Bảo Minh chính thức được thành lập với tổng vốn đăng ký ban đầu là 300 tỷ đồng.
- Tháng 8/1995, Bảo Minh khai trương trụ sở chính tại số 225 đường Nam Kỳ Khởi Nghĩa, TP Hồ Chí Minh.
- Tháng 2/2003, Tổng Công ty Cổ phần Bảo Minh niêm yết công khai cổ phiếu trên Sở giao dịch chứng khoán TP HCM.
- Năm 2006, Tập đoàn AIA (Hong Kong) mua lại 100% cổ phần của Bảo Minh Nhân Thọ và đổi tên thành AIA Bảo Minh.
- Năm 2012, Công ty TNHH MTV Bảo hiểm Nhân thọ Dai-ichi Life Việt Nam chính thức được thành lập, với Tổng Công ty Cổ phần Bảo Minh nắm giữ 51% vốn điều lệ.
- Năm 2014, Bảo Minh được vinh danh là một trong 10 thương hiệu bảo hiểm hàng đầu Việt Nam.
- Năm 2018, Tổng Công ty Cổ phần Bảo Minh chính thức đổi tên thành Công ty TNHH Tập đoàn Bảo Minh.
Mission
- Mang lại sự an toàn, ổn định của nền kinh tế - xã hội.
- Góp phần thúc đẩy sự phát triển vững mạnh của thị trường bảo hiểm Việt Nam.
- Mang lại lợi ích cho các cổ đông và góp phần giải quyết công ăn việc làm cho người dân.