Việc làm Thương Hiệu Việt

Cập nhật 01/01/2025 11:21
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Trung Tâm Nghiên Cứu Phát Triển Thương Hiệu Việt
Senior Accountant
Thương Hiệu Việt
8 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 08/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc

Mô tả công việc

• Responsible for the full set of accounting in the Misa system or ERP system of customers including revenue, expense, payroll, and the intercompany AP/AR, etc. Ensure complete and accurate bookkeeping of all transactions, review the supporting documents attached to each transaction, and make sure all transactions tally with Vietnam tax & accounting laws as well as the company's internal control policy.
• Complete monthly accounting close timely.
• Review the financial reports prepared by PIC and ensure that all tax risks are communicated to clients in a timely manner.
• Review of monthly/Quarterly Financial Statements;
• Review of tax returns (e.g., VAT, PIT, CIT, FCT);
• Manage client relationships, identify risk and provide client with advice relating to accounting and taxation matter.
• Deal with the monthly tax filling and annual CIT filling, follow up on the company license renewal when needed, deal with HR document filling that is required by the social insurance bureau as needed, be knowledgeable in PIT, and be able to answer queries about PIT from the office staff.
• Work with the external auditor to complete the financial statement audit in a timely, support the group finance on the group consolidated financial audit for providing documents related to DSA VN, and support group CFO to complete the internal control audit when needed.
• Ad hoc jobs assigned by the Manager.
• Other tasks assigned by the Manager.

Yêu cầu công việc

Requirement ("All of the followings shall be met")
• Minimum 5 years of relevant professional experience preferably related to "accounting/ audit firm".
• A university degree in accounting or auditing would be preferable.
• CPA/ APC would be preferable.
• Familiarity with ERP such as Odoo or Microsoft Dynamic or financial software use/ implementation and flexibility to digitalize processes.
• Excellent interpersonal and communications skills including strong written and verbal skills.
• Excellent command of written and spoken English.
• Good command of accounting software (AMIS, XERO,) and/or Microsoft Office (Excel, Word and Outlook);
• Ability to work independently and responsibly.
• Must be proactive, analytical, meticulous, organized, and reliable.
• Experience in accounting, and taxation is preferable.
• Good EXCEL skills and familiarity with data analysis.
Salary and Benefits
- Opportunity to develop a long-term career path in professional services (accounting, tax, and
consulting services)
- Professional, Active, Creative, Disciplinary, and Friendly Environment
- Supported to attend various short-term and long-term training courses.
- Have many chances to learn new knowledge and improve yourself.
- Having an opportunity to be considered for a higher position depending on your performance.
- Have many chances to work in a global environment.
- Evaluate your performance every year.
- Gross salary: Depending on negotiation.
- Allowance: Based on the Company's policy
- Remote work: 4 days per month.
- Lunch allowance
- Guaranteed 13th Salary
- Other attractive benefits.

Quyền lợi được hưởng

Thưởng
Guaranteed 13th Salary
Chăm sóc sức khoẻ
Full Contribution Of Social Insurance
Nghỉ phép có lương
12 days of annual leave and 6 days of sick leave per year
Xem thêm
Khu vực
Báo cáo

Trung Tâm Nghiên Cứu Phát Triển Thương Hiệu Việt
Thương Hiệu Việt Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
08 Hoàng Minh Giám - Phường 09 - Quận Phú Nhuận - TP Hồ Chí Minh.

Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế... 

Những nghề phổ biến tại Thương Hiệu Việt

Bạn làm việc tại Thương Hiệu Việt? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thương Hiệu Việt

Thương Hiệu Việt

Click để đánh giá