Mô tả công việc
- Monitor bank account balances daily, update customer invoice payment to know which customers are overdue for payment.
- Preparation for the order of payment approved expenditures. Check documents and make money
transfer orders when payment is due. Reconcile AP month end reports. Reconcile bank statement. - Declare purchased VAT invoices, compare data with accountant to declare tax - Submit tax report to BR-VT Tax Department.
- Update turnover daily, compared e-invoices with the reported revenues in the amount, if there is any difference in how to conduct verification clarified.
- Map the payments and collections by customers with invoices for account receivables.
- Report to BR-VT Statistics Department.
- Update the professional accounting and tax.
- Update and disseminate policies, new information on credit card to the treasury.
- Store, organize scientific papers, documents of management responsibilities.
- Perform other duties as assigned by superiors.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in accounting is required.
- At least 1 year of related work experience
- Must be able to speak and write English.
- Ability to operate computer, Microsoft Office especially Excel. Experience of Oracle/ERP system is a
plus. Ability to learn multiple computer programs. - Be able to work independently and under pressure, get along with co-workers to work as a team.
Quyền lợi được hưởng
- 13th-month salary provided.
- Year-end bonus of up to 4 months.
- Full salary-based social insurance (SI).
- 100% salary during the probation period.
- Shuttle bus service available from Ho Chi Minh City and Vung Tau.
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...