Mô tả công việc
Key Responsibilities:
• Bookkeeping: Perform accounting transactions, ensuring compliance with Vietnamese accounting standards and international accounting standards (if applicable).
• Financial Reporting: Prepare periodic financial reports (monthly, quarterly, annually), including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
• Tax: Handle tax-related tasks, including tax calculations, payments, declarations, and coordination with tax authorities.
• Internal Control: Participate in the development and implementation of internal control procedures to ensure the accuracy and transparency of accounting data.
• Financial Analysis: Analyze financial data and provide valuable insights to support management decision-making.
• Support Other Departments: Assist other departments with financial and accounting matters.
• Work with Manager: Communicate and report to the Manager in Ho Chi Minh City.
Yêu cầu công việc
• Education: Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field.
• Experience:
• At least 3 years of experience in a General Accounting role. Preference will be given to candidates with experience working in foreign-invested companies.
• Candidates with a background in accounting and auditing firms are preferred.
• Skills:
• Proficiency in accounting software (e.g., Misa, SAP,...)
• Data analysis and reporting skills
• Excellent communication skills, especially in English (fluent)
• Detail-oriented, responsible, and highly motivated
• Ability to work independently and as part of a team
• Personality: Honest, enthusiastic, eager to learn, and able to work under pressure.
Quyền lợi được hưởng
90% contribution of the gross salary to social insurance
Annual Health Checkup
Nghỉ phép có lương
Salary at 100% during the probationary period
20 days leave (12 days of annual leave and 8 days of sick leave)
Máy tính xách tay
Full work equipment will be provided
Xem thêm
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...