Việc làm Thương Hiệu Việt

Cập nhật 01/01/2025 11:21
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Trung Tâm Nghiên Cứu Phát Triển Thương Hiệu Việt
Group Consolidation Accountant
Thương Hiệu Việt
8 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 15/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 14/01/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

About Openasia:

Established since 1994, Openasia Group is one of the pioneering enterprises of the wellness and lifestyle industry in Vietnam. We are a multi-industry group with 10 subsidiaries categorized into two business pillars: Openasia Village and Openasia Insiders. Openasia Village, including Tam Son, Hanoia, Alba Group, Press Club, Tam Son Yachting offers a lifestyle eco-system to our external customers. Openasia Insiders, consisted of STS Vietnam, Opal, Omvest, Thien Hong, is our center of expertise in multiple aspects from digitalization, investment to marketing & communication that ensure the impeccable operations of the whole Group. Beside an evident flair for opportunities and growth, our success is based on a fine-tuned mix of Vietnamese and Western cultures combined with an opportunistic approach and a true respect of all employees. Our core values revolve around five components, which are "positive thinking", "creativity", "excellence", "passion" and “sustainability".


Responsibilities:

  • Create templates for subsidiaries to collect data, aiming to standardize and centralize information at the Holding company.
  • Work closely with Subsidiaries’ Chief Accountants to clear and review subsidiary companies' financial data and reports to ensure accuracy, completeness, and clarity. 
  • Prepare the consolidated financial statements for the Group.
  • Provide necessary documents and data to the Finance Department and Investment Department if required.
  • Collaborate with independent auditors during the consolidation audit process.
  • Guide, support, and train other accounting members in the consolidation process to foster professional development and enhance team performance.
  • Perform other ad-hoc activities as required.


Qualifications:

  • Expertise in financial statement consolidation is mandatory.
  • Up-to-date knowledge of accounting standards, regulations, and best practices, with the ability to propose process improvements.
  • Ability to work under pressure and meet tight deadlines, demonstrating strong organizational, meticulous, and accurate work habits.
  • Proficiency in MS Office (Excel, Word, PPT, Visio...)
  • Good English at accounting knowledge and basic conversation.
  • Experience in international accounting (IFRS) and tax accounting is an advantage


What we offer:

• Competitive salary packages with fixed 13th month salary and performance bonus (prorated applicable for newcomers under 01 year)

• Openasia premium health care insurance

• 14 days ++ annual leave

• Annual performance review

• Sponsored sport activities

• Training section and rotation opportunities within subsidiaries

• Discount of 30-50% for Group's products

• Professional, creative and positive working environment with up-to-date equipment


*** Only shortlisted candidates will be contacted ***

Khu vực
Báo cáo

Trung Tâm Nghiên Cứu Phát Triển Thương Hiệu Việt
Thương Hiệu Việt Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
08 Hoàng Minh Giám - Phường 09 - Quận Phú Nhuận - TP Hồ Chí Minh.

Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế... 

Những nghề phổ biến tại Thương Hiệu Việt

Bạn làm việc tại Thương Hiệu Việt? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thương Hiệu Việt

Thương Hiệu Việt

Click để đánh giá