Corporate IT is the backbone of our business. Our team helps the company to develop a competitive advantage through defining our technology objectives, assessing solution options, and devising technical solutions that help us achieve both strategic goals and meet operational requirements. As a part of our team, you’ll help deliver seamless IT experiences and support to our internal employees by providing responsive helpdesk service, stable networks, and reliable IT systems.
As a Helpdesk Engineer, you will be responsible for implementing IT operations according to policy, interpreting IT-related issues on both the System and User side to meet corporate requirements, and providing technical support in a fast-paced and demanding environment.
Job Description
- Provide day-to-day technical support to end users and ensure the smooth running of computers, network devices, and printers
- Troubleshoot and resolve end-user application issues, maintain and update technical support documentation
- Handle asset management, maintain inventory, and liaise with vendors
- Maintain and monitor office network infrastructure, IT security, and antivirus tools
- Other duties include performing first-level troubleshooting and support for scheduled server backups, system monitoring, and reports
- Diploma or degree in Computer Sciences, Information Technology or a related field preferred
- Minimum 3 years of relevant experience operating in a similar role
- In-depth knowledge of computer hardware, software, and OS (Windows and macOS)
- Understanding of TCP/IP, IP addressing, and LAN technology including switching and routing fundamentals
- Hands-on experience in Windows server administration and basic knowledge in Linux server administration is a plus
- Professional Qualification - Microsoft Certified/CCNA is a plus
- Knowledge of basic setup and configuration of Cisco devices such as firewalls, switches, IP phones, wireless controllers, and access points is a plus
- Competent at documenting standard operating procedures and knowledge articles
- Ability to cover after-office hours and weekend support if there are any infrastructure issues or activities
- Excellent verbal and written communication skills in both Vietnamese and English
- Enthusiastic and willing to learn in a fluid and fast-paced environment
- Passionate about IT technology and wants to make a difference with technology solutions
- Good interpersonal and communication skills to interact effectively at all levels
- Strong analytical and troubleshooting skills
Hệ thống Giáo dục Ban Mai từ cấp Mầm Non – Tiểu học – THCS-THPT. Qua 11 năm phát triển và lớn mạnh, đến nay Ban Mai đã được khẳng định vị thế là một ngôi trường hàng đầu về Mục tiêu giáo dục, Chất lượng chuyên môn, Chương trình đào tạo, Môi trường học tập Quốc tế và tính Hệ thống. Chúng tôi tự hào đã tạo nên sự khác biệt trong cuộc sống học đường bằng những thành tích nổi bật của học sinh và của giáo viên.
Xác định nguồn nhân lực là chìa khóa của sự phát triển bền vững, Ban Mai luôn chú trọng đến việc thu hút, xây dựng và đào tạo đội ngũ nhân sự chất lượng cao, tài năng, tâm huyết với nghề. Bằng sự nỗ lực chung sức của tập thể Ban lãnh đạo, Giáo viên, Nhân viên nhà trường, Ban Mai xây dựng thành công một môi trường làm việc chuyên nghiệp và hiện đại, chế độ đãi ngộ tốt, cơ hội thăng tiến cao cho tất cả các vị trí.
Hệ thống giáo dục Ban Mai luôn sẵn sàng mở ra cánh cửa rộng lớn để chào đón các ứng viên tài năng, tâm huyết, yêu nghề và sẵn sàng chung sức, gắn bó cùng xây dựng Ban Mai vững mạnh.
***Website: www.banmaischool.edu.vn
***Fanpage Nhà trường: https://www.facebook.com/banmaischool.edu.vn/