Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Công ty Cổ phần Công nghệ Blue Ocean là thành viên của TẬP ĐOÀN GIÁO DỤC EQUEST - hiện là một trong những tổ chức giáo dục tư nhân lớn nhất Việt Nam với hơn 155.000 học sinh theo học hàng năm tại các trường thành viên bao gồm các trường K-12, Đại học và dạy nghề, Ngoại ngữ cũng như các nền tảng Edtech khác nhau. Kể từ tháng 6 năm 2022, EQuest và các tổ chức thành viên bao gồm, K12 và ESL & EdTech, được công nhận bởi NCA CASI, NWAC, SACA CASI, các bộ phận công nhận của Cognia (Hoa Kỳ).
Riêng về Khối EDTECH (Công nghệ giáo dục) bao gồm các công ty: Blue Ocean Technology, MegaEdu Technology, ISMART .... Chúng tôi xem yếu tố con người là tài sản quý giá nhất và là nhân tố quyết định đến sự phát triển của tổ chức. Chúng tôi luôn chào đón những ứng viên đam mê và mong muốn được làm việc trong một môi trường chuyên nghiệp và năng động.
Quản lý nhân tài là một trong những chiến lược quan trọng của chúng tôi. Chúng tôi tin rằng một tổ chức hoặc một quốc gia chỉ thịnh vượng khi sử dụng nhân tài hiệu quả. Không thể cạnh tranh quốc tế khi những cá nhân tài năng nhất của chúng ta đang nhàn rỗi trong khi chờ đợi các cuộc hẹn hoặc nộp đơn xin việc. Vì vậy, chúng tôi chủ động tìm kiếm, chiêu mộ nhân tài và tạo mọi điều kiện thuận lợi để họ phát huy hết khả năng của mình.