The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division
- PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
- Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
- Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
- Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
- Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.
Organizational cultural work
- Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
- Be an example in building and strengthening corporate culture.
- Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
- Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
- Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
- Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.
Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units
Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
- Foreign Language (English): According to the Bank's regulations
- 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
- Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
- Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
- Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
- Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
- Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
- Experience and understanding of change management
One Solution là công ty chuyên về các ngành liên quan đến công nghệ thông tin
Là chuyên gia về cáp cấu trúc được chứng nhận bởi nhiều thương hiệu cơ sở hạ tầng nổi tiếng, chúng tôi dẫn đầu trong lĩnh vực giải pháp cáp quang, giải pháp cáp cấu trúc, cáp đồng, thử nghiệm và vận hành trong việc thể hiện kiến thức trong thiết kế, tích hợp và triển khai công nghệ thông tin hệ thống (ITS) và các thành phần cơ sở hạ tầng liên quan. Để bổ sung cho các dịch vụ chuyên nghiệp giá trị gia tăng của chúng tôi, chúng tôi cũng cung cấp Dịch vụ ICT và Dịch vụ được quản lý.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, One Solution là công ty chuyên về các ngành liên quan đến công nghệ thông tin được thành lập
Mission
Sứ mệnh và chính sách của ONE Solution bao gồm cam kết cung cấp các sản phẩm Cơ sở hạ tầng CNTT với các dịch vụ giá trị gia tăng chất lượng. Chúng tôi luôn cập nhật công nghệ và cải thiện quản lý chất lượng nhầm đem lại hiệu quả trong việc triển khai và nâng tầm chất lượng cho khoản đầu tư của Khách hàng. ONES Solution cũng là thành viên của tổ chức BICSI cùng với các chứng chỉ chuyên môn về thi công hạ tầng của các hãng cáp, thiết bị hỗ trợ.