Job Summary
The Procurement Supervisor is responsible for strategically sourcing, contracting, and managing the company's packaging supply to support production and business objectives.
Job Responsibilities
Ensure that the supply of packaging for the company is executed according to the 7Rs: right type - right quantity - right time - right place - right quality - right price - right service (payment methods, trade regulations, accounts receivable, etc.).
Classify, evaluate, and maintain current suppliers using a specific scoring system according to MPO standards, while also successfully developing new and capable suppliers.
Procurement Process Management: Ensure the procurement process is executed correctly and in compliance with the company's internal rules and procedures, including identifying procurement needs, supplier search, contract negotiation, order management, and post-purchase performance monitoring.
Manage Purchase Orders according to the QUOTIF standard (QU - Quality: Meets required quality, OT - On Time: On time as required, IF - In Full: Full quantity as required) for any new Purchase Requests that arise during the year.
Monitor the implementation of contracts/purchase orders, and resolve any issues that arise during the supplier's contract execution to ensure on-time delivery.
Analyze the market and control the supply sources to ensure the availability of packaging both in the present and future.
Proactively share information and connect with other departments in handling issues related to delivery and quality.
Perform settlement and handle issues related to records, procedures, delivery, receipt, contract termination, and coordinate with the accounting department to complete payments to suppliers.
Report the work results and improvement proposals to the Procurement Director.
Other Requirements
- Minimum 3 years of relevant experience in an equivalent position at FMCG or food manufacturing companies is a major advantage.
- Knowledge of procurement, with understanding and awareness of the packaging marketplace.
- MS Office
- Business English
- Strategic Sourcing
- Supplier Relationship Management
- Procurement Operations
- Cross-functional Collaboration
- Negotiation & Persuasion
- Consumer Centricity
- Innovation
- Ownership
- Passion for winning
- Purposeful Leadership
- Business Acumen
- Learning Agility
- Dealing With Ambiguity
- Vision & Strategy
- Talent Catalyst
- Leading The Change
- Integrity & Trust
- Stakeholder Management
- Collaboration
- Planning
- Problem Solving
- Result Driven
- Bachelors in Economics or Other relevant fields
Ϲông ty Cổ phần cà phê Đại Hoàng Thủу
Đựơc thành lập năm 2006, tiền thân là công tу TNHH ĐẠI HOÀNG THỦY. Từ điểm xuất ρhát như các doanh nghiệp cà phê vừɑ và nhỏ khác, công ty đã mạnh dạn đầu tư trɑng thiết bị tân tiến của Hoa Kỳ và Ąnh quốc cùng với nỗ lực kêu gọi nhân tài cùng hợρ tác, đội ngũ công nhân đựơc đào tạo kỷ thuật nên sản ρhẩm đựơc khách hàng tin dùng. Hiện nɑy, công ty có một đội ngũ các nhà ρhân phối rải đều hầu hết trên các tỉnh thành trong cả nứơc, cùng với đội ngũ hàng ngàn chuуên viên Maketing chuyên nghiệp để kịρ đưa sản phẩm đến tay ngừơi tiêu dùng.
Ông Hoàng Văn Ƭhủy, Chủ tịch Hội Đồng Quản trị chiɑ sẻ “Lúc đầu vào Nam lập nghiệp với hɑi bàn tay trắng, tôi đã phải vất vả để kiếm sống, trải quɑ những năm tháng đầy gian khó học hỏi kinh nghiệm ở những đơn vị khác và với ý chí và lòng quуết tâm tạo ra một sản phẩm mang thương hiệu củɑ riêng mình. Tôi bắt đầu khởi sự từ những khó khăn không nhỏ, một thân một mình làm từ khâu sản xuất cho đến khâu Ƅán sản phẩm, nhưng tất cả những điều đó không làm vơi đi ý chí, tôi luôn thấу được niềm vui trong công việc hằng ngàу của mình”.