Việc làm Đầu Tư SK

Cập nhật 18/12/2024 01:54
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư SK
Advisor, Customer Value Management (40001641)
Đầu Tư SK
14 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 15 - 16 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose

The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).

Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division

  • PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
  • Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
  • Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
  • Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
  • Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.

Key Accountabilities (2)
Organizational cultural work

  • Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
  • Be an example in building and strengthening corporate culture.
  • Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
  • Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
  • Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
  • Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).

Key Accountabilities (3)
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.

Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management

Key Relationships - Direct Reports
N/A

Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units

Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners

Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications

  • MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
  • Foreign Language (English): According to the Bank's regulations

Professional Experience

  • 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
  • Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
  • Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
  • Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
  • Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
  • Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
  • Experience and understanding of change management
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư SK
Đầu Tư SK Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
18H Cộng Hòa, P.4, Q.TB, TP.HCM

Công Ty CP Đầu Tư SK là đơn vị nhập khẩu và phát triển độc quyền thương hiệu SK Sumikura tại Việt Nam. Kể từ khi thành lập vào năm 2007, công ty đã nhanh chóng phát triển 3 chi nhánh tại các trung tâm kinh tế lớn như Hà Nội, Đà Nẵng, thành phố Hồ Chí Minh, cùng 5000 điểm bán hàng trên toàn quốc.

SK Sumikura là công ty đầu tư và kinh doanh đa ngành: cho thuê kho xưởng, kinh doanh giấy báo và đầu tư tài chính, sản xuất sản phẩm điện lạnh và điện gia dụng như máy điều hòa, máy giặt, tủ đông… Các mặt hàng với xuất xứ từ các nước Asia như Malaysia, Trung Quốc, Việt Nam đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng. Bên cạnh ưu điểm về chất lượng sản phẩm, chúng tôi còn chú trọng phát triển dịch vụ hậu mãi, tư vấn kỹ thuật và chăm sóc khách hàng. Đó chính là lý do giúp SK Sumikura nhanh chóng khẳng định được uy tín trên thị trường, và bằng chứng rõ ràng nhất cho điều này đã được thể hiện ở tốc độ tăng trưởng ổn định qua từng năm.

Những nghề phổ biến tại Đầu Tư SK

Bạn làm việc tại Đầu Tư SK? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Đầu Tư SK

Đầu Tư SK

Click để đánh giá