(Why and what is the expected contributions of the position to the results of the organization the position exists)
The primary role of the Marketing Communication Manager is to assist the Cluster Marketing Communication Director and local Marketing Communication lead with extending Schneider Electric's measured awareness, share of voice and preference by delivering strategically sound and tactically superior “self-correcting” communications to targeted markets using all available and appropriate media. The Marketing Communication Manager is supposed to continuously integrate, implement and enrich global marketing processes across all Schneider businesses and local markets. Further overall responsibilities include developing, implementing, measuring and improving country campaigns targeted at key decision makers, influencers and partners in order to contribute to Schneider Electric's commercial objectives.
AREAS OF RESPONSIBILITY
To develop, manage and execute the integrated communication plan based on Global Marketing guidelines incl. Figure of Merit (FOM) and country/cluster objectives - ensuring that Global Marketing principles and processes are followed in the country/cluster.
To work closely with local BU lead, local product marketing, local field marketing team to build up and deploy Integrated Marketing Plan ( one and three year plan).
In teamwork with Regional Strategic Marketing; Cluster Field Marketing Director; Local BU head to allocate and control marcom budgets by customer segments. Develop and implement an integrated local tactical marcom plan based on strategic guidance and local market needs in order to boost sales
To integrate, implement, and help to improve Global Marketing processes locally (such as Strategy, Operations, Web Programs, Brand Migration, Communications, Media relations, Press/Industry Analyst relations, Direct customer acquisition and retention, Events, Channel marketing) while ensuring seamless alignment with local business priorities.
To work closely with country FM lead, local PR firm to build up and deploy good PR plan with increase earned media year on year; maintain and expand share of voice with 3 times higher than the nearest competitor.
To proactively share best practice with Cluster Field Marketing Director (high ROI due to addressing high potential audience with right message thru efficient distribution channels etc) in order to help others to increase their own ROI.
Qualifications
REQUIREMENTS
Education:
University Degree in Business school (or other similar Marketing Education)
Working Experience:
At least 10 year experience in Marketing and/or Communications
Prefer to work for MNCs or famous local communications group, including agency.
Public relations and trade marketing experiences are advantages.
Business Understanding:
Understanding of multi –culture markets with various business models
Customer insights/Lead management/ KPIs oriented.
Interested in technical products and solutions.
Others (e.g. language skills, technical skills):
Strong interpersonal and social skills resulting in the ability to guide and inspire teams
Good written and spoken English
Willing to work in a multifunction team and able to work with other global teams
Open to change and must embrace the concept of continuous improvement
Thành lập từ năm 1959, bằng những nỗ lực không ngừng nghỉ và tinh thần đổi mới sáng tạo, Công ty Cổ phần Dược phẩm Vĩnh Phúc - Vinphaco đã khẳng định vị thế và uy tín của một doanh nghiệp Dược phẩm chất lượng cao hàng đầu Việt Nam, có chiến lược phát triển bền vững, có tiềm lực để hội nhập, vương lên tầm khu vực và Quốc tế.
Chính sách bảo hiểm
Tham gia đầy đủ các loại bảo hiểm theo quy định.
Các hoạt động ngoại khóa
Du lịch định kỳ hàng năm.
Lịch sử thành lập
UBND tỉnh Vĩnh Phúc có quyết định thành lập Quốc doanh Dược phẩm Vĩnh Phúc trên cơ sở sát nhập Công ty Dược phẩm với Công ty thuốc Nam thuốc Bắc.
Xí nghiệp từng bước cải thiện, phát triển, mở rộng sản xuất, kinh doanh, đã sản xuất được các mặt hàng thuốc tiêm ống đầu nhọn, thuốc viên nén đóng chai, thuốc đông dược, thuốc nước.
1987: Xí nghiệp Dược phẩm Vĩnh Phú sát nhập với Công ty Dược phẩm Vĩnh Phú thành Xí nghiệp liên hiệp Dược Vĩnh Phú.
1992: Xí nghiệp liên hiệp Dược Vĩnh Phú Tách ra thành xí nghiệp Dược phẩm Vĩnh Phú và Công ty Dược vật tư y tế Vĩnh Phú.
1993: Đầu tư dây chuyền, sản xuất thêm thuốc tiêm ống cổ bồng.
1997: Sát nhập 06 hiệu thuốc huyện thị đang trực thuộc Công ty Dược vật tư y tế Vĩnh Phúc (cũ) trên địa bàn tỉnh Vĩnh Phúc và đổi tên thành Công ty Dược vật tư y tế Vĩnh Phúc, có tên giao dich là VINPHACO. Công tác quản lý sản xuất kinh doanh đã từng bước được đổi mới, đầu tư nâng cấp dây chuyền sản xuất thuốc viên, sản xuất thêm các mặt hàng thuốc viên ép vỉ.
1998: Công ty được nâng hạng từ Doanh nghiệp Nhà nước hạng III lên doanh nghiệp Nhà nước hạng II. Hàng năm, đều nhận bằng khen của UBND tỉnh.
2002: Thành lập chi nhánh Hà Nội
2003: Xây dựng nhà xưởng sản xuất theo tiêu chuẩn hiện đại. Tiếp đó, đầu tư xây dựng cơ sở hạ tầng và Xưởng sản xuất thuốc tiêm dạng dung dịch theo tiêu chuẩn GMP - ASEAN
2004:
Cổ phần hóa 100% vốn của cổ đông và người lao động. Doanh nghiệp Nhà nước Công ty Dược vật tư y tế Vĩnh Phúc VINPHACO chuyển thành Công ty Cổ phần Dược phẩm Vĩnh Phúc VINPHACO,
Cục quản lý dược Bộ Y tế kiểm tra và cấp giấy chứng nhận Xưởng sản xuất thuốc tiêm dạng dung dịch đạt tiêu chuẩn GMP - ASEAN. Đây là Xưởng sản xuất thuốc tiêm dạng dung dịch đạt tiêu chuẩn GMP-ASEAN đầu tiên ở miền Bắc tại thời điểm này.
Đồng thời, Công ty đã đầu tư xây dựng phòng kiểm nghiệm thuốc định hướng GLP, kho bảo quản thuốc định hướng GSP.
Được nhà nước tặng thưởng Huân chương Lao động hạng Nhất
2008: Thành lập chi nhánh Hồ Chí Minh
2009:
Nâng cấp nhà máy lên tiêu chuẩn GMP-WHO
Nhà nước tặng thưởng Danh hiệu Anh hùng Lao động thời kỳ đổi mới.
2010: Thành lập chi nhánh Đà Nẵng.
2014:
Kỷ niệm 55 nặm ngày thành lập 1959-2014 và 10 năm cổ phần hóa 2004-2014
Nhà nước trao tặng Huân chương Độc lập hạng Ba cho tập thể Cán bộ nhân viên công ty.
2019: Kỷ niệm 60 năm thành lập Công ty; 15 năm cổ phần hóa.
2020: Thành lập Trụ sở điều hành Công ty tại Hà Nội, Thành lập Chi nhánh Cần Thơ trên cơ sở tách từ Chi nhánh TP.HCM
Mission
TẦM NHÌN: VINPHACO - Nhà sản xuất Thuốc Chất lượng Cao Hàng đầu Việt Nam.
SLOGAN: VINPHACO VÌ SỨC KHỎE CỘNG ĐỒNG!
SỨ MỆNH: Vinphaco cung cấp những sản phẩm chất lượng cao, bằng sự tận tâm và trách nhiệm, vì sức khỏe cộng đồng.
GIÁ TRỊ CỐT LÕI:
1. TÂM là tư duy và hành động đều hướng tới tạo ra những sản phẩm chất lượng cao vì sức khỏe cộng đồng. 2. TRÍ là không ngừng học hỏi, lao động sáng tạo, tạo ra giá trị khác biệt. 3. TÍN là đảm bảo chất lượng, tiến độ và cam kết với khách hàng, đối tác. 4. TỐC là thích ứng nhanh với thay đổi của thị trường; thực thi nhanh để tạo ra lợi thế. 5. VĂN là chuyên nghiệp, nhân văn, đoàn kết và hợp tác cùng phát triển.