We are currently seeking highly motivated and experienced professionals to join our Content Solutions Team. Content Solutions drive projects and ideas to help improve listing experience and unblock product opportunities on Shopee. This is an exciting role to collaborate with cross-functional teams, influence strategic decision-making, and drive the successful execution of projects from idea initiation to completion.
Job Description
Project Planning and Execution:
- Develop comprehensive project plans, including scope, objectives, deliverables, timelines, and resource allocation.
- Coordinate and facilitate project kickoff meetings, ensuring clear communication of project goals, roles, and responsibilities.
- Monitor project progress, proactively identify and address potential roadblocks, and implement corrective measures as necessary.
- Collaborate with the Business Intelligence (BI) team to execute data analysis, extracting meaningful insights to inform business decision-making.
- Document project-related information appropriately, including progress, milestones, lessons learned, best practices, and recommendations for future projects.
- Identify opportunities for listing policy improvement by conducting a comprehensive analysis of impacted listings, and identifying the root causes for the listing performance.
- Identify new category opportunities by closely collaborating with Commercial-side teams and monitoring market trends to improve the platform’s assortment and maximize commercial potential while complying with industry/government regulations.
- Collaborate with functional teams to unblock obstacles and drive the successful execution of new category launch/policy improvement, ensuring alignment with business goals and user experience.
- Collaborate with internal stakeholders to assess the effectiveness and efficiency of existing processes and policies related to the overall platform’s listing quality control.
- Identify areas for improvement and develop strategies to optimize workflows, streamline processes, and enhance overall seller/user experience.
- Serve as a subject matter expert on seller listing behavior, providing valuable insights for seller communication design, UI/UX, recovery strategies, and continuous improvement initiatives.
- Experience working in a fast-paced environment.
- Proven experience in project management, process optimization, and stakeholder management.
- Strong communication and presentation skills, with the ability to effectively convey complex information to diverse audiences.
- Strong analytical skills with the ability to interpret user data and derive actionable insights.
- Proactive mindset with a focus on tracking project progress, monitoring KPIs, and ensuring adherence to timelines.
- Ability to work collaboratively in a cross-functional environment, fostering positive relationships and influencing key stakeholders.
HBLAB (Hedspi Brothers Lab) được thành lập vào tháng 5/2015 bởi 5 thành viên xuất thân từ khoa Hedspi của trường ĐH Bách Khoa HN. Trải qua 5 năm, từ số lượng thành viên khiêm tốn lúc đầu, đến nay HBLAB đã đạt tới gần 200 nhân viên HBLAB là 1 trong số ít những công ty Việt Nam theo đuổi triết lí Omotenashi của Nhật Bản – luôn tận tâm, tinh tế, coi trọng khách hàng còn hơn cả “Thượng đế”. Giờ đây chúng tôi đang nỗ lực để Omotenashi không chỉ còn là mục tiêu hướng đến trong công việc, mà còn là cách toàn bộ thành viên ứng xử hàng ngày với nhau và mọi người.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
- “Không ngừng học tập và phát triển” – đó là cách mà HBLAB đã từng bước lớn mạnh trong 8 năm qua. Chúng tôi tự hào mang lại môi trường mở, chào đón tất cả những ý tưởng táo bạo, những quyết tâm muốn phát triển và chinh phục thị trường Nhật Bản cũng như Quốc tế. Bạn sẽ tham gia với chúng tôi chứ?
- Với tinh thần Omotenashi và Kodawari, HBLAB cung cấp tới khách hàng những dịch vụ theo tiêu chuẩn Nhật Bản, định hướng xây dựng doanh nghiệp luôn hết mình cống hiến cho sự phát triển của hai nước Việt – Nhật.
- Trở thành một tổ chức với 1000 người vào năm 2024, cung cấp giải pháp chuyển đổi số có chất lượng cho khách hàng.
- Mang lại hạnh phúc cho toàn thể nhân viên, đem đến dịch vụ tốt nhất cho khách hàng, nâng tầm chất lượng dịch vụ CNTT tại Việt Nam.
Review HBLAB Việt Nam
Sếp có tâm, tầm, biết lắng nghe đề xuất. Công ty chịu khó cải tiến và lắng nghe nhân viên. Văn phòng mới đẹp. Key cứng đều ra đi vì trả lương quá thấp. Những người còn ở lại thì mang tiếng là nhiều năm kinh nghiệm nhưng tư duy chỉ là thợ code.
Năm vừa rôi công ty làm ăn tốt, thưởng gần 3 tháng lương. Môi trường toàn người trẻ, nhân viên hòa đồng. Văn phòng khá đẹp. Lương same same các nơi, có tháng 13-14-15.
Văn hoá thân thiện, nhiều chương trình cho nhân viên. Chịu khó lắng nghe ý kiến của nhân viên. Môi trường có thể nói là 9/10. Quy trình khá đầy đủ. Môi trường công ty thân thiện, thoải mái, chế độ ổn áp.