A. General purpose of the position:
- Provide best direct-billing services to patients
B. Key duties and responsibilities:
Direct billing for insured patients
- Consult and explain to patients about insurance and direct billing procedures
- Daily check list of patients who have insurance, collect and update insurance information
- Follow-up and collect medical information to contact insurance for Guarantee of Payment (GOP)
- Update coverage confirmation on HIS notes, via email, telephone, etc. for related people
- Check charges for case by case confirmation on direct-billing coverage
- Follow-up patient charges to ask for extension of GOP if the charges exceeds previous GOP (s)
- Keep related people be updated on coverage and exclusions
Claim & payment follow-up
- Collect and check invoices to ensure patient signature, charges, price, company name, etc. are correct before process claims
- Complete claim forms and supported document
- Make payment request with all the completed claim set and send to companies including insurance providers and corporations
- Provide/update additional information required by the companies if any
- Collaborate with Billing group to collect payment
Strengthen relationship with insurance providers
- Work with insurance provider with professional, straight forward and respected manner
- All requests and addressed issues from insurance provider are careful investigated and response as quickly as possible to insurance provider
- Well understanding insurance policy and insurance products that provide the best explanation to insured patients
- Claim documents always completed and full of required information as expected
Direct-billing Help Desk and others
- Response to all enquiries concerning direct-billing services of insurance & corporate
- Receive and solve all kinds of complaints concerning insurance.
- Get all claim paperworks completed for pay-and-claim insured patients.
- Provide supporting document for claim requested by insurance for non direct-billing cases.
- Assist front-line team in dealing with issues related to insurance and direct-billing services.
- Do tarmac access and support for evacuation services
- Advise non-insured patients on insurance companies & products insurance productsYêu Cầu Công Việc
1. Qualification: University graduation (Must)
2. Experience: At least 4 years experience working in customer service-related jobs.
3. Skills and knowledge:
- Negotiation and communication
- Customer Services skills
- Well-organized, seft-disciplined
- Ability to work under high pressure
- Microsoft skills: work, excel
4. Foreign language(s): Fluent English (Must)Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
HNC Quốc tế là công ty con thuộc tập đoàn HNC Group thành lập năm 2001
* Các đối tác chiến lược:
- Năm 2007: Thành lập HNC Quốc tế.
- Năm 2007: Ký hợp tác chiến lược với OCS/ANA của Nhật Bản.
- Năm 2007: Ký hợp tác chiến lược với City Link/ Malaysia.
- Năm 2013: Ký hợp tác chiến lược với SF Express của Trung Quốc.
- Năm 2015: Ký hợp tác chiến lược với Hanjin của Hàn Quốc.
* Năng lực thông quan:
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 100/2010/TT - BTC về chuyển phát nhanh qua đường hàng không.
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 36/2011/TT - BTC quy định thủ tục hải quan đối với hàng hóa xuất khẩu, nhập khẩu, quá cảnh gửi qua dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ.
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 36/2011/TT - BTC quy định thủ tục hải quan đối với hàng hóa xuất khẩu, nhập khẩu, quá cảnh gửi qua dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ.
* Định hướng phát triển:
- Mở rộng mạng lưới toàn quốc để thu gom hàng hóa đi quốc tế.
- Mở chi nhánh ra nước ngoài: Mỹ, EU, Hàn Quốc, Nhật Bản, Hongkong, Singapore, Trung Quốc,Thái Lan, Đài Loan...
- Cung cấp dịch vụ: Chuyển phát nhanh hàng hóa, logistics, warehouse, e-commerce, thông quan.
- Xây dựng đội ngũ nhân sự làm việc chuyên nghiệp, có người nước ngoài làm việc trực tiếp.
- Tạo phúc lợi, chính sách hướng đến nâng cao đời sống người lao động.