Tính chất công việc
Full-time
Vị trí/chức vụ
Nhân viên/Chuyên viên
Yêu cầu bằng cấp (tối thiểu)
Cao Đẳng
Yêu cầu kinh nghiệm
Không yêu cầu
Ngày đăng tuyển
14/09/2024
Số lượng tuyển
Không giới hạn
Yêu cầu ngôn ngữ
Yêu cầu độ tuổi
Không
Yêu cầu giới tính
N/A
Kĩ năng
Mô tả công việc
As an Inventory & Costing Accountant, you will be responsible for managing inventory levels, analyzing costs, and ensuring accurate financial reporting related to inventory. This role requires strong analytical skills, attention to detail, and the ability to collaborate effectively with cross-functional teams.
Control all inventory transactions as material, semi-finished and finished goods.
Prepare the weekly, monthly stock movement by site.
Implement the cycle count, physical count.
Prepare output production, operation expense report.
Prepare the standard cost report.
Cost saving management: Tracking cost saving analysis and calculation for sourcing and purchasing department.
Collaborating others department (Such as logistic, sourcing and purchasing) to calculate %POH (Purchasing Overhead) to suggest the correct Percent to purchasing department.
Making presentation with sourcing and purchasing department about their performance in last month, analyzing the trend price in past and future.
Complete other assignments and special projects as requested.
Control all inventory transactions as material, semi-finished and finished goods.
Prepare the weekly, monthly stock movement by site.
Implement the cycle count, physical count.
Prepare output production, operation expense report.
Prepare the standard cost report.
Cost saving management: Tracking cost saving analysis and calculation for sourcing and purchasing department.
Collaborating others department (Such as logistic, sourcing and purchasing) to calculate %POH (Purchasing Overhead) to suggest the correct Percent to purchasing department.
Making presentation with sourcing and purchasing department about their performance in last month, analyzing the trend price in past and future.
Complete other assignments and special projects as requested.
Yêu cầu công việc
Bachelor's Degree in Finance/ Accounting or related majors.
At least 2 years' experience in Management Accounting/ Inventory Accounting or related fields.
Strong understanding about cost management.
Strong skill in analysing and preparing report.
Good English communication (4 skills).
Good attitude, willing-to-learn mindset
Hard-working, careful, detail oriented.
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Nghỉ phép năm
CLB thể thao
Công ty Cổ phần Khang Minh được thành lập theo giấy phép kinh doanh số 0103003839 do Sở kế hoạch và đầu tư Hà Nội cấp ngày 12/03/2004. Trụ sở của chúng tôi tại P107 nhà I2, Tập thể Phương Mai, phường Phương Mai, quận Đống Đa, TP. Hà Nội và văn phòng giao dịch ở Số 05 ngõ 7 phố Phương Liệt, phường Phương Liệt, quận Thanh Xuân, TP. Hà Nội.
Hiện nay chúng tôi có gần 200 công nhân tại Hà Nội.
Khang Minh.,JSC. là công ty Việt Nam tiên phong trong việc nâng cao dịch vụ làm sạch và làm vệ sinh của mình cho các khách hàng bằng việc liên tục cập nhật những kỹ thuật, trang thiết bị mới. Bên cạnh đó, việc tìm hiểu những kiến thức liên quan tới các dịch vụ khác của toà nhà (bảo vệ, bảo trì kỹ thuật) đã giúp chúng tôi có thể tiếp tục thoả mãn hơn những nhu cầu khách hàng.