- AR
- Monthly doing reconciliation to make sure all VAT invoices are fully issued.
- Follow and calculate commission, revenue from sales report, issue invoices and record revenue into the accounting system.
- Check banked-in collections daily from customers and then record into the accounting system.
- Check & make reconciliation output VAT invoices to ensure they are recorded fully with the correct amount in accurate manner.
- Handling in netting of AR/AP from supplier's balance.
- Make reconciliation monthly between A/R sub-module & GL accounts for AR balance to speed up the collection.
- Work with other departments to follow up collection and manage aging receivables.
- AP:
- Weekly doing reconciliation the data and submit AP into accounting system.
- Proceed payment to supplier by weekly.
- Inventory:
- Coordinate with other relevant team to check and ensure the inbound price from system accurately.
- Monthly doing reconciliation inventory balance stock with our suppliers.
- Others:
- Prepare booking journals.
- Other tasks assigned by the Reporting Manager.
- Bachelor's degrees in Finance and Accounting, with a background in retail or e-commerce are a big plus.
- Proactive, careful, hard-working, and highly responsible.
- Good communication skills, with fluent in English.
- At least 2 years experience in Accounting.
Là nhà phát triển đô thị hàng đầu với nhiều dự án từ biệt thự, nhà phố, căn hộ đến resort, khách sạn nghỉ dưỡng cao cấp... KIẾN Á tự hào kiến tạo những công trình có phong cách kiến trúc ấn tượng xứng tầm châu Á, không chỉ khách hàng đón nhận nhiệt tình mà còn được các chuyên gia bất động sản quốc tế đánh giá cao. Trên chặng đường phát triển của mình, KIẾN Á luôn kiên trì theo đuổi xây dựng các giá trị thương hiệu để trở thành Nhà kiến tạo đô thị bền vững, lấy cộng đồng làm trung tâm, hòa hợp với thiên nhiên và không ngừng đổi mới.
Tâm huyết của KIẾN Á là xây dựng những công trình đẹp, góp phần kiến tạo nên những cộng đồng văn minh, hiện đại. “Khi phát triển bất kỳ dự án nào, KIẾN Á luôn tính toán cực kỳ cẩn trọng, ưu tiên chất lượng sống của chủ nhân lên hàng đầu với phương châm “lấy khách hàng làm trung tâm”, đóng góp cho cộng đồng những giá trị tốt đẹp nhất”, TS. HUỲNH BÁ LÂN, Chủ tịch HĐQT KIẾN Á, cho biết.