This position reports to
Service Sales Manager
Your role and responsibilities
In this role, you will have the opportunity to support the Sales organization and its customers in determining the most technically appropriate and cost-effective solutions. Each day, you will serve as a key technical resource in the assigned area. You will also showcase your expertise by preparing technical descriptions for the applied products and technology. The work model for the role is: #hybrid This role is contributing to the Measurement & Analytics in Ho Chi Minh City, Vietnam. You will be mainly accountable for:
- Leading the team to achieve technical and commercial target for ABB’s CWA products range (SWAS, water quality, environmental, laboratory, IR-UV-FTIR-spectrometer )
- Building strategy and working with local teams & partners to grow ABB CWA business
- Expand business network with EPC contractors, OEM partners, solution builders applied ABB CWA solution
- Promote product via marketing strategy, technical presentations
- Providing application, service support cross CWA solutions to partners, customers
- Prepare proposal, biddings docs, clarification needed for projects
- Train and mentor sales partners and sales teams, assess technical and sales skills and develop as needed
- Achieve CWA product range and overall local division order booking budget
- Proven experience on CWA’s application products and solutions
- Bachelor’s degree in automation/ chemical / environmental engineering. Ideally more than 5 years of experience within the Instrumentation, Analyzers.
- Strong sales & communication skills
- Knowledgeable cross range industries: water, power, chemical, environmental
- Open to learn & develop new skills & technology, ABB Digital platform for monitoring of Instrumentation & analyzer assets
- Good spoken and written communication skills in English
The Measurement & Analytics Division is among the world’s leading manufacturers and suppliers of smart instrumentation and analyzers, working at the heart of industrial digital transformation. The Measurement & Analytics Division’s portfolio consists of analyzers measuring compositions of gases and liquids; instrumentation measuring process variables such as temperature, pressure, flow, and level; force measurement solutions measuring parameters such as flatness, thickness, and tension; and advanced digital solutions for device management, device health check and predictive maintenance. The Measurement & Analytics Division serves key industries such as oil and gas, chemical, water and wastewater, power, hydrogen, batteries, as well as the marine industry. The Division enables the optimization of industrial processes by providing and analyzing data collected from sensing and smart measurement devices. Parameters such as emission levels and production inputs are measured by providing ‘before’ and ‘after’ values, enabling efficient operations and environmental sustainability through measurement. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory
Phúc Ngọc Anh – Hóa rồng thương hiệu Việt.
Sau 20 năm xây dựng và phát triển, doanh nhân Đỗ Lan – Chủ tịch HĐQT Công Ty Cổ Phần Phúc Ngọc Anh luôn đua ra những triết lý kinh doanh hết sức tinh tế mang tầm nhìn chiến lược trên con thuyền lớn từ đó vươn mình càng lúc càng xa ra biển lớn, bắt nhịp các nước tiên tiến trong khu vực và thế giới
Bằng chính đôi tay và trí óc của người phụ nữ qua nhiều sóng gió trong thương trường và cuộc đời, Phúc Ngọc Anh là minh chứng điển hình về sự thành công của các thương hiệu Việt Nam được xây dựng và kết hợp với thị trường quốc tế. Tất nhiên xung quanh đó vẫn là những yếu không thể thiếu như thời thế, nhận sự, ý tưởng và cả những nghị lực không thể không nhắc đến.
Chặng đường phát triển của Phúc Ngọc Anh cũng chính là chặng đường phát triển chung của kinh tế Việt Nam trong từng giai đoạn. Có thể xem những bước đột phá trong việc phân phối các sản phẩm được ưa chuộng trên thế giới như Toshiba, Panasonic chính là một điểm ấn tượng trong hành trình xây dựng thương hiệu cá nhân.
Để có được sự ổn định và úy tín như ngày hôm nay, Phúc Ngọc Anh đã trải qua những thăng trầm và có khi tưởng chừng như đã bỏ cuộc giữa thương trường ác liệt nhưng từ những khó khăn đó Phúc Ngọc Anh đã khẳng định được thương hiệu bởi cái tâm và tầm nhìn mới, công ty luôn đưa ra những triết lý kinh doanh hết sức tinh tế.
“Thành công cho đối tác, giá trị cho khách hàng”
Đây là triết lý luôn đặt hàng đầu cho đội ngũ công ty Phúc Ngọc Anh.