Mô tả công việc
Job Purpose
The IT Engineer is responsible for providing on-site support to local plant staff. Whenever need, coordinate with regional/global IT staff to provide full IT service for all staff who located across Asia region. Consistent customer care, quality standards, and reporting requirements are core competencies of the position. Ability to quickly adapt to changing priorities and fluctuations in workflow are requirements of the IT Engineer role.
Key Responsibilities
IT Support
• Provide daily comprehensive technical support services to local office
• Isolate and trouble-shoot any network, system, printing and application problems
• Provide incident and after-action reports and analysis
Network & System Management
• Support network, PBX, CCTV, Switch, Door Access system and servers
• Assistance on IT infrastructure /network/server project
• Assist Anti-virus system management and security-related alerts screening with the guide from regional/global IT
Asset Management
• Install new PCs, printer, telephone, and other IT equipment
• Distribute IT equipment, and in charge of local IT inventory maintenance
• IT related procurement
Knowledge and Standards
• Follow up established procedure on finishing documentation/recording work
• Maintain IT documents and service guides, Contribute current technical information and best practices to the Reference Library
• Support business processes, systems, and users by applying knowledge of information technology
• Organize and utilize all support resources provided including emails, documentation, contact lists, etc.
Other tasks
• Provide basic computer training to staff; Deal ISP related case
• Assist users with backup procedures periodically in accordance with user backup policy
• Accomplish any other tasks as assigned by the superior
Yêu cầu công việc
• Good knowledge of both hardware, software, network
• Experience of software like MS Office365 OWA, Teams, SharePoint Online…etc.
• Experience on softwares like Smart CFD, CADian, Solidworks, AutoCAD etc installation and licencing, resolve computer and printer problem
• Good/Strong verbal and written communication skills, can use English as working language
• Problem solving skills, and the ability to exercise sound judgment in any customer service scenario
• good team player with self-motivation and can work independently with minimal direction, experience of working in multi-national company will be a plus
• At least 4 Years working experience on IT support role
• Degree or Diploma in IT or related discipline
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Công ty Cổ phần Sao Việt Nam là đơn vị Sản xuất và sở hữu 3 Nhãn hiệu
- Sơn gỗ cao cấp G8 Platinum
- Sơn gỗ chất lượng cao G8 Paint
- Sơn Kim loại Indu Paint
Trải qua 13 năm thành lập và phát triển Công ty Cổ Phần Sao Việt Nam hiện là đơn vị số 1 trong lĩnh vực Sơn Gỗ và Sơn Kim Loại tại VN, các sản phẩm của Sao Việt Nam đã được phủ rộng trên mọi miền của Tổ quốc và xuất khẩu tới các nước trong khu vực Đông Nam Á.
Với vị thế của mình cùng với Dây chuyền sản xuất hiện đại theo tiêu chuẩn Châu Âu được đi vào hoạt động năm 2018 trên 2 nhà máy với diện tịch hơn 30.000m2 tại KCN Quất Động, Thanh Trì, Hà Nội, cùng với 3 Văn phòng đại diện tại Hà Nội, Đà Nẵng và HCM.
Với khát vọng, nỗ lực và kiên trì theo đuổi việc đảm bảo và hoàn thiện chất lượng bằng nguồn lực tối đa, cùng với sự hội tụ của nhiều chuyên gia hàng đầu trong lĩnh vực Sơn gỗ, Sơn Kim loại và hơn 300 cán bộ nhân viên Sao Việt Nam, nhằm lan tỏa đến toàn thể khách hàng và xã hội một phương châm phát triển “Cộng hưởng thịnh vượng”.