About Us
TGM Research is one of the fastest growing and most innovative market research companies, offering valuable insights to businesses across various industries. We are committed to delivering high-quality market research solutions to our clients by connecting them with the right participants through our online panels.
Job Description
As a Research/Sales Director at TGM Research, you will play a crucial role in building and maintaining strong relationships with our clients. You will be responsible for managing and growing key client accounts, ensuring client satisfaction, and maximizing their utilization of our online panels.
Along with promoting and selling our research/panel services, you will be the main point of contact with the client and directly managing/supervising the project execution with the support of a fieldwork team.
Finally, you will also be involved in strategic activities to identify and generate new streams of business to grow your team territory.
Responsibilities
- Identify new market opportunities, opportunities for account expansion and upselling of additional services, driving incremental revenue generation.
- Provide leadership in business development efforts by participating in high-level pitches, negotiations and client meetings, driving the acquisition of new clients and expansion of existing accounts.
- Manage and grow a portfolio of key client accounts (medium to big size/complexity), ensuring client satisfaction, retention, and revenue growth.
- Coordinate the execution of complex research projects, ensuring timely delivery of results.
- Provide full guidance for sampling strategy development and monitor fieldwork performance.
- Maintain excellent day-to-day communication with clients, advising on potential roadblocks and corrective actions to ensure the best service and client satisfaction throughout the project lifecycle.
- Monitor project financials and performance metrics, ensuring projects are delivered on time, within budget, and to client expectations.
- Identify areas for cost optimization and revenue enhancement, driving overall project profitability..
- 5-10 years of experience in both account management and/or project management within the market research, consulting, or online panel industry. The ideal candidate would already possess both skills.
- Strong communication and interpersonal skills.
- Fluent English and another Asian language (preferably Vietnamese, Bahasa, Malay, Thai)
- Excellent problem-solving abilities.
- Entrepreneurial mindset – every day is different: we try, we fail, we try again and succeed.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Proficiency in using CRM software and Microsoft Office Suite.
- Research/Statistics/Data Science background is a bonus.
- Competitive salary and performance-based bonuses
- Professional development opportunities
- International Team setup
- Flexible Working Policy
- A collaborative and innovative work environment
- Working with newest technologies and using modern tools (including MacBook)
- 21 days of holidays + bank holidays
Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận HP là công ty hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực giao nhận vận tải quốc tế( international freight forwarding), dịch vụ gom hàng lẻ ( consolidation) và dịch vụ logistics.
HP Logistics đã ký hợp đồng vận chuyển với các hãng tàu tại Việt Nam để luôn đáp ứng một dịch vụ nhanh nhất với mức giá hợp lý. Đồng thời HP Logistics có một hệ thống đại lý toàn cầu và gia nhập hệ thống đại lý trong WCA, AWS, JCtrans,….
HP Logistics đặt trụ sở tại Hà Nội, Chi nhánh tại Hồ Chí Mình và Hải Phòng với đội ngũ nhân viên lên tới 60 người sẽ cam kết mang tới cho khách hàng các dịch vụ tốt nhất với giá cước hợp lý
Năm 2013, HP Logistics đầu tư đội xe đầu kéo container tại 02 Chi nhánh Hải Phòng và Hồ Chí Minh với số lượng lến tới 20 đầu kéo sẽ mang đến sự chủ động về thời gian vận chuyển, đảm bảo dịch vụ và mức giá cước hợp lý cho khách hàng
Với hơn 10 năm kinh nghiệm, Công ty HP đã nhanh chóng phát huy ưu thế chủ động của mô hình mới và sự năng động của đội ngũ cán bộ nhân viên vừa có kinh nghiệm vừa có sức trẻ, liên tục phát triển có sự tăng trưởng đều đặn hàng năm về cả quy mô và phạm vi hoạt động, chất lượng dịch vụ. Trong một thị trường giao nhận vận tải đang phát triển và hội nhập ngày càng nhanh, cạnh tranh ngày càng lớn, HP luôn coi việc kinh doanh trên cơ sở cùng có lợi làm mục tiêu nhất quán của mình. Bằng việc kinh doanh của mình, HP muốn là người tổ chức và thực hiện việc kết nối những lợi ích của các bên tham gia, dù đó là khách hàng hay đối tác trong ngoài nước, nhà thầu phụ hay bản thân HP.
Với tốc độ phát triển nhanh, chúng tôi muốn phát triển đội ngũ nhân lực chuyên nghiệp, nhiệt huyết, đầy đủ năng lực và mong muốn phát triển sự nghiệp trong ngành logistcis. Chính sách tuyển dụng của công ty là đa dạng hóa nguồn ứng viên, từ các ứng viên có khả năng thích hợp với kinh nghiệm, trình độ chuyên môn cao, cho đến các bạn sinh viên vừa tốt nghiệp có thành tích học tập tốt, có tinh thần cầu tiến, ham học hỏi, yêu thích công việc kinh doanh, dám chấp nhận thử thách và chịu được áp lực cao