Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Công ty Cổ phần VamTrading tự hào là đơn vị uy tín trong việc cung cấp các giải pháp tổng thể cho khách hàng từ tư vấn, cung ứng thiết bị, đào tạo và chuyển giao công nghệ đến các dịch vụ sau bán hàng trong lĩnh vực xét nghiệm nói riêng và chăm sóc sức khỏe nói chung.
Với tốc độ mở rộng & tăng trưởng nhanh chóng, VamTradingểm đến” đầy hứa hẹn cho những cá nhân trẻ, có hoài bão, định hướng phát triển toàn diện, mong muốn làm việc trong lĩnh vực khoa học công nghệ cao, nhiều ý nghĩa nhân văn…trong hành trình kiến tạo sự nghiệp.
Tại VamTrading, bạn được đồng hành cùng đội ngũ nhân sự tận lực, tận hiến và hơn hết được dẫn dắt, truyền lửa bởi Ban lãnh đạo là những chuyên gia “có tâm, có tầm” và đầy nhiệt huyết. VamTrading tạo điều kiện cho mỗi cá nhân nâng cao khả năng chuyên môn lẫn kỹ năng, góp phần xây dựng và định vị thương hiệu cá nhân thông qua các hoạt động nhiều giá trị, teamwork qua mỗi dự án, có lộ trình thăng tiến và thu nhập trong từng giai đoạn cụ thể.