Việc làm Thực Phẩm VIỆT

Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty CP Dịch Vụ Thực Phẩm VIỆT
Ecommerce Manager - Nguyen Kim
Thực Phẩm VIỆT
9 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 27/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 27/07/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Role Description
The e-commerce (ECM) Manager is responsible for analyzing, reviewing, recommending, and building strategic initiatives that drive business profitability by increasing visitors, improving conversion rates both online and in-store, capturing larger average order sizes, and managing margin performance. This role will ensure seamless integration of online and offline customer experiences, leading to enhanced overall conversions.
1. Define Merchandising Strategy (Omni & Online)
• Develop plans to grow strategic category focus and partnerships.
• Develop e-commerce-led sell-more plans based on analysis and gain support from Merch Head Quarter to get sales back to target.
• Lead daily/weekly/monthly/annual category analysis and define strategies to deliver sales KPIs via online & Telesales.
• Propose & execute the principle of visual merchandising (category order, PLP, PDP messages) for each category on Nguyen Kim online store.
• Work with the data team to deliver a daily pricing tracker of Nguyen Kim vs. core competitors and execute daily pricing adjustment proposal post alignment with BU Head & CEO.
• Negotiate with Merchandising Head Quarter/Top Suppliers to get online exclusive promotion plans.
2. Web Roadmap: Lead Online Customer Experience Including UX/UI, Website Content & SEO
• Review NK customer experience across touchpoints (app, website mobile, website desktop,
tablet) and recommend a product development plan to deliver the best online customer experience, with clear priority calls and measurable KPIs
• Spearhead A/B Testing Plan & Analysis for proposed changes in customer experience.
• Grow NK organic search online again via leading SEO screening, auditing & improvement with agencies and execute SEO principles with the content team.
• Define operation standards for Telesales and Online delivery requirements and work with Logistics/Operation to deliver the KPIs & tracker
3. Propose E-Commerce Innovation/Solutions If Any To Improve the E-Commerce Experience For Both Internal Users.
• Identify and propose innovative solutions to improve the e-commerce experience for both internal users and customers.
• Stay updated with the latest e-commerce trends and technologies to keep NK's e-commerce platform competitive.
4. Ownership & KPI Management
• Act as the owner of the e-commerce business, taking full responsibility for its performance.
• Set, monitor, and achieve KPIs to ensure business growth and profitability.
• Regularly report on KPI progress and make data-driven decisions to meet business objectives.Qualifications
Strong e-commerce know-how in terms of UX/UI, Content/SEO, Online Merchandising. Experience in Electronics e-commerce is a Plus.
Understanding of omnichannel strategies and execution.
Solid experience in retail P&L management.
REQUIRED BACKGROUND
Education: Bachelor's degree in Marketing or Business Management.
Experience: A minimum of 7 years in e-commerce management position, including P&L responsibility. Strong leadership and consensus-building skills among multi-functional departments.
Language: Fluent in English and/or French.
Other skills: Fluent in English and well-versed in Google Analytics.
Attitude: Proactive, own strong entrepreneurial spirit.Thưởng
Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Baoviet Healthcare
Nghỉ phép có lương
15 days
Khu vực
Báo cáo

Công Ty CP Dịch Vụ Thực Phẩm VIỆT
Thực Phẩm VIỆT Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Với lợi thế là một Công ty con của Công ty CP Thực phẩm Liên Việt Xanh - một Công ty nhập khẩu, sản xuất và phân phối các sản phẩm có chất lượng cao, nổi tiếng thế giới, với 2 nhà máy sản xuất sản phẩm thủy hải sản xuất khẩu tại Kiên Giang, một nhà máy chế biến thực phẩm tại Đông Anh, Hà Nội và hệ thống chuỗi các cửa hàng thực phẩm Liên Việt food, Công ty CP Dịch vụ Thực phẩm Việt (VFSS) được thành lập với một sứ mệnh là tạo ra các sản phẩm, dịch vụ có chất lượng, nhằm gia tăng giá trị, lợi ích bền vững cho khách hàng, đối tác và người lao động. Mang trong mình các giá trị cốt lõi: Tiên phong, Sáng tạo, Chuyên nghiệp, Hiệu quả và Sẻ chia, Công ty hướng tới mục tiêu giữ vững vị thế là một trong ba nhà nhập khẩu mực lớn nhất Việt Nam, mở rộng chuỗi giá trị từ con mực với mục tiêu định vị VFSS là nhà nhập khẩu, phân phối và dịch vụ hậu cần tốt nhất, phủ rộng kênh nhất. 

Những nghề phổ biến tại Thực Phẩm VIỆT

Bạn làm việc tại Thực Phẩm VIỆT? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thực Phẩm VIỆT

Thực Phẩm VIỆT

Click để đánh giá