Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Vietnamese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
Từ nền tảng là nhà cải tiến hàng đầu thế giới về công nghệ và giải pháp màn hình, tập đoàn toàn cầu của chúng tôi đang đa dạng hóa trên nhiều thị trường và ngành dọc, cung cấp chuyên môn đáng tin cậy và bí quyết kỹ thuật đã được chứng minh trong nhiều lĩnh vực kinh doanh đang phát triển.
Được thành lập vào năm 1996, AUO hoạt động trên khắp Châu Á, Mỹ và Châu Âu, với đội ngũ toàn cầu gắn bó chặt chẽ gồm 38.000 người. Chúng tôi thực hành niềm tin Gung Ho, làm việc nhóm nhiệt tình, tập trung vào văn hóa làm việc hợp tác để thúc đẩy sự tiến bộ và đôi bên cùng có lợi. Xem cách chúng tôi đang giúp các doanh nghiệp tiếp cận những cơ hội mới thú vị.