Mô tả công việc
Working location: Flemington Tower, 182 Le Dai Hanh, District 11, HCMC
Core job responsibilities:
*Payment process:
• Check documents (3-way matching, adequate approvals) prior to posting invoices into ERP system. Ensure adequate documents, approvals per contract/company policies and valid invoices per current local tax regulations.
• Discuss payment issue with departments and line manager. Keep track and closely follow up and solve issue within 15 days. Investigate the roof cause and propose solutions / corrective and preventive actions.
• Record qualified payment requests into ERP system with correct, appropriate general ledger account number per VAS and GAAP. Capable of dealing with departments on payment issue and following up issue to avoid long pending issue. Settle payments to vendors & CTE claims to employees on invoice due date timely.
• Process payments to vendors and employees timely based on weekly payment cycle. Ensure payments to be processed into correct beneficiary’s bank information. Highlight overdue payments to line manager.
• Review Aging report monthly and make sure invoices are being processed within processing timeline. Provide the proper justification and explanations for the case of long outstanding.
• Propose initiatives to improve and enhance the efficiency and effectiveness of current process and procedure.
• Manage original hardcopy of payment documents and avoid the case of loss or missing payment documents.
• Prepare KPI report monthly and review late payment cases and propose control actions to improve team performance.
• Assist internal, external audit and other ad-hoc when required.
*Month-end closing:
• Assist month-end closing with payable account reconciliation.
• Explain the movement of relevant accounts and provide the reasons of variances. Ensure to save sufficient reports/documents/reconciliation evidence monthly.
• Follow up with IT team to solve ERP related issues during closing immediately.
Yêu cầu công việc
• Bachelor Degree in Finance/Accounting (or ACCA preferred).
• Working experience at Senior role: 4 years, preferably at international environment.
• Very high detail-oriented, discipline, especially capable of working under high pressure and workload.
• Straightforward, honesty and integrity.
• Good communication skills with stakeholders.
• Problem solving and result oriented skills.
• Intermediate to advance computer software skills.
• Good at excel spreadsheet, English.
Quyền lợi được hưởng
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
NEO FOODTECH
Công ty TNHH Công nghệ Thực phẩm Định Hướng Mới (tên tiếng Anh: Neo Foodtech Co., Ltd) được thành lập từ năm 2007 do 3 thành viên đồng sáng lập.
Công ty TNHH Công nghệ Thực phẩm Định Hướng Mới hoạt động trong lĩnh vực cung cấp phụ gia, gia vị, vật tư, thiết bị cho ngành chế biến thực phẩm, đặc biệt chuyên sâu về giải pháp công nghệ cho các sản phẩm chế biến nhằm nâng cao giá trị từ nguyên liệu thịt, cá.
Trong lĩnh vực cung cấp thiết bị, ngoài các giải pháp cho ngành chế biến thực phẩm, Định Hướng Mới đại diện cho nhà sản xuất Flottweg/CHLB Đức chuyên về công nghệ li tâm cho nhiều ứng dụng khác nhau.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH khi ký hợp đồng chính thức.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia các hoạt động team building do công ty tổ chức.
Lịch sử thành lập
- Công ty TNHH Công nghệ Thực phẩm Định Hướng Mới (tên tiếng Anh: Neo Foodtech Co., Ltd) được thành lập từ năm 2007 do 3 thành viên đồng sáng lập.
Mission
Sứ mệnh
Cung cấp sản phẩm chất lượng cao, dịch vụ tốt nhất tới khách hàng. Phát triển đội ngũ nhân viên có chuyên môn, có kỹ năng, nhiệt huyết làm việc trong môi trường chuyên nghiệp
Tầm nhìn
Trở thành công công ty hàng đầu Việt Nam cung cấp giải pháp công nghệ, thiết bị, nguyên vật liệu trong ngành chế biến thực phẩm đặc biệt chuyên sâu cho lĩnh vực sản xuất sản phẩm từ thịt. Giới thiệu, cung cấp giải pháp, dịch vụ liên quan đến công nghệ li tâm cho các ngành công nghiệp.