Mô tả công việc
***COMPANY INTRODUCTION:
YUJIN VINA Co., Ltd specializes in manufacturing cutlery such as spoons, forks, and knives for European and American brands and handbag metal accessories for luxury brands. The company has been in operation for more than 20 years with three factories in Thu Duc and one new factory in Long An focusing on automation. We are looking for young talented and active employees who are willing to take on new challenges and leadership opportunities to upgrade their career.
***ABOUT YOUR ROLE:
Orientation, unity, team development to bring the highest efficiency in work.
***YOUR RESPONSIBILITIES WILL INCLUDE:
1. For Junior Manager position
- daily communicate with customers
- explore customer information
- discuss with customers' requests, demands or claims
- check and process to take the lable from customer system
- weekly join salesteam meeting
- arrange and join meeting with clients or suppliers
- manage orders
- do production request, book ERP, book GD
- create new EPR code, changing price in ERP, changing turn over between LA and TD turn over in ERP
- price calculate and quotation, make sales contract note,
- arrange shipments
- book & follow inspection
- work closely with production team, purchasing team, QC team, logistic team, suppliers
- chase production's productivity, packing materials
- follow and develop new designs, new production with R&D team
- check samples quality, sample production quality, send samples or documents to customers
- arrange air shipments
- packing photos report to customer
- weekly update shipment on EX-A
- make BOD weekly
- making the commision to customer
- follow and pushing payment
- Scan barcode to customer
2. For Staff position
- Build and maintain partnership with current & new customers.
- Arrange meetings, reply emais, phone calls with customers to identify their needs to
- provide suitable solutions.
- Handle selling activities (Proposal / presentation, sending catalog / sample to customer,
- pricing)
- Make new contract / follow PO / payment / raise on system.
- Follow prodution plan and make sure it meet cusstomer reruirements.
- Check market movement and analyse competitor.
- Keep customer database updated.
- Follow up monthly sales forecast and achieve sale targets.
- Follow ETD, ETA ,CO, Packing List, invoices before delivery.
- ERP input data.
- Check payment status.
- Solving quality complaints.
3. For International Sales Senior Staff
- daily communicate with customers
- explore customer information
- discuss with customers' requests, demands or claims
- check and process to take the lable from customer system
- weekly join salesteam meeting
- arrange and join meeting with clients or suppliers
- manage orders
- do production request, book ERP, book GD
- create new EPR code, changing price in ERP, changing turn over between LA and TD turn over in ERP
- price calculate and quotation, make sales contract note,
- arrange shipments
- book & follow inspection
- work closely with production team, purchasing team, QC team, logistic team, suppliers
- chase production's productivity, packing materials
- follow and develop new designs, new production with R&D team
- check samples quality, sample production quality, send samples or documents to customers
- arrange air shipments
- packing photos report to customer
- weekly update shipment on EX-A
- make BOD weekly
- making the commision to customer
- follow and pushing payment
- Scan barcode to customer
Yêu cầu công việc
- Bachelor degree in Marketing, Business Administration, Economics or related business or commercial discipline. Preferrably international business administration.
- 05years of experience in Sales & Marketing for junior manager and 03 years for staff
- Fluent in English, both spoken and written skills. MS application
- Independent working/strong project management skill
- Negotiattion skills
- Full the job as assigned
- Responsibility to handle and solve problem or complaint from buyers
Quyền lợi được hưởng
- Du Lịch
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
NEO FOODTECH
Công ty TNHH Công nghệ Thực phẩm Định Hướng Mới (tên tiếng Anh: Neo Foodtech Co., Ltd) được thành lập từ năm 2007 do 3 thành viên đồng sáng lập.
Công ty TNHH Công nghệ Thực phẩm Định Hướng Mới hoạt động trong lĩnh vực cung cấp phụ gia, gia vị, vật tư, thiết bị cho ngành chế biến thực phẩm, đặc biệt chuyên sâu về giải pháp công nghệ cho các sản phẩm chế biến nhằm nâng cao giá trị từ nguyên liệu thịt, cá.
Trong lĩnh vực cung cấp thiết bị, ngoài các giải pháp cho ngành chế biến thực phẩm, Định Hướng Mới đại diện cho nhà sản xuất Flottweg/CHLB Đức chuyên về công nghệ li tâm cho nhiều ứng dụng khác nhau.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH khi ký hợp đồng chính thức.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia các hoạt động team building do công ty tổ chức.
Lịch sử thành lập
- Công ty TNHH Công nghệ Thực phẩm Định Hướng Mới (tên tiếng Anh: Neo Foodtech Co., Ltd) được thành lập từ năm 2007 do 3 thành viên đồng sáng lập.
Mission
Sứ mệnh
Cung cấp sản phẩm chất lượng cao, dịch vụ tốt nhất tới khách hàng. Phát triển đội ngũ nhân viên có chuyên môn, có kỹ năng, nhiệt huyết làm việc trong môi trường chuyên nghiệp
Tầm nhìn
Trở thành công công ty hàng đầu Việt Nam cung cấp giải pháp công nghệ, thiết bị, nguyên vật liệu trong ngành chế biến thực phẩm đặc biệt chuyên sâu cho lĩnh vực sản xuất sản phẩm từ thịt. Giới thiệu, cung cấp giải pháp, dịch vụ liên quan đến công nghệ li tâm cho các ngành công nghiệp.