Mô tả công việc
• Develops system to account for financial transactions by establishing a chart of accounts;
• Definines bookkeeping policies and procedures for foreign entities (EU/UK/US Entities)
• Supports to do filing tax (global tax);
• Maintains subsidiary accounts by verifying, allocating, and posting transactions;
• Balances subsidiary accounts by reconciling entries;
• Maintains general ledger by transferring subsidiary account summaries;
• Balances general ledger by preparing a trial balance; reconciling entries;
• Maintains historical records by filing documents;
• Prepares financial reports (export from system);
• Complies with federal, state, and local legal requirements by studying requirements; enforcing adherence to requirements; filing reports; advising management on needed actions;
• Reviews periodic accounts and supports accounting related issues of other offices;
• Other tasks assigned by Financial Controller;
• Reviews supporting documents and make payment requests in the system;
• Reviews Financial Statements from local accountant to ensure the accuracy of the FS.
Yêu cầu công việc
• Must have a Bachelor's Degree in Accounting, Finance, or related field;
• +4 years experience in Accounting;
• Have experience in bookkeeping for foreign companies (UK/US company is big plus)
• Have understanding of IFRS
• Understanding of UK/ EU tax filing procedures and regulations is a big plus
• Advanced Microsoft Excel skills;
• Highly organized, with a focus on attention to detail;
• Strong organization and problem-solving skills;
• Excellent verbal and written communication skills;
• Intermediate - Upper Intermediate level of English (written & spoken).
Quyền lợi được hưởng
• Competitive compensation depending on experience and skills;
• Private Insurance;
• Individual career path;
• Comfortable workplaces with the most up-to-date equipment;
• Our own chefs make delicious breakfasts, lunches and desserts for the whole team;
• Convenient office location near West lake;
• High energy, international and innovative team;
• Annual assessments;
• Flexible working time;
• Optional business trips;
• Monthly team outing;
• Football, ping-pong and table football teams inside the company.
Công ty TNHH Đồng Nhân Cargo ( Viết tắt DNHCARGO).
Công ty DNHCARGO chúng tôi được thành lập với mục đích đáp ứng nhu cầu vận chuyển hàng hóa với chất lượng dịch vụ cao cấp, lợi ích về kinh tế cho các công ty chuyển phát nhanh trong nước và quốc tế
Hiện nay DNHCARGO đang hợp tác vận chuyển hàng hóa với nhiều công ty chuyển phát nhanh như Viettel, Vietstar, Kerry, Tasetco,… Các công ty bán hàng online lớn như Hotdeal, Robins,Lazada… và rất nhiều công ty tập đoàn lớn trên cả nước. Đặc biệt chúng tôi là đại lý cấp 1 với các hãng vận tải hàng không nổi tiếng trong và ngoài nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
Với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp, được đào tạo bài bản cùng với sự nhiệt huyết, DNHCARGO tin rằng chúng tôi có thể đáp ứng đầy đủ các nhu cầu và đảm bảo sự hài lòng cho Quý khách hàng.