- Conduct market research & analysis to identify customer needs and product opportunities. Keep updating market trends via market observation, market visits.
- Identify category growth's opportunities. Work with category head to establish plans and goals for each product sourcing/ development project. This includes setting objectives, product KPIs & timeline.
- Source products & suppliers to deliver project's objectives. Ensure competitive edge in terms of selling price, commercial margin, product modernity and quality.
2. Sale strategy & category management:
- Implement and evaluate the effectiveness of product display to optimize store layout.
- Develop sales strategies to manage retail prices, run campaigns, other sales & marketing programs and optimize investments suppliers.
- Responsible for sales and gross profit according to set KPI and inventory turnover management.
- Manage current and potential customer database, analyze customer's needs and behaviors to improve customers experience.
- Keep track of product & category performance
- Develop plan to improve category growth
3. Suppliers management:
- Identify, establish and grow strategic partnerships
- Negotiate trade terms/contracts annually/ investment with suppliers
- Proactive to develop supplier network (local & international)
4. Cross-function collaboration
- Work closely with stores, planning team, QA & compliance team, Social content & Visual team to deliver business's objective- University graduate & above. GPA greater than 7.5 is a plus
- Minimum 1-2 years of proven business development/ merchandising/ product development/ marketing experience
- Good with numbers, strong communication, enthusiastic, honest, hardworking
- Strong negotiation & communication skills in both English & Vietnamese
- Strong business development, planning skills & analytical ability
- Ability to adapt quickly & work under a fast-space environment
- The passion of the merchandise career and passion of sale- Annual bonus: 2 - 3 months under minimum KPI requirement
- Fast promotion opportunities based on personal ability
- Work in a dynamic, open, creative environment
- Regular training, company team building, birthday bonus
Xây dựng hạ tầng thông tin liên lạc góp phần nâng cao hiệu quả, an toàn y tế
Dr.JOY là công ty tiên phong trong việc tạo ra cơ sở hạ tầng truyền thông trong ngành y tế nhằm nâng cao hiệu quả và an toàn cho số lượng lớn bệnh viện cũng như cơ sở y tế.
Được thành lập vào năm 2013 bởi Bác sĩ Hiroaki Ishimatsu sau nhiều năm làm việc tại bệnh viện. Ông cảm nhận sâu sắc về sự phức tạp và kém hiệu quả của việc hợp tác đa ngành nghề trong các cơ sở y tế và muốn tạo ra một "công cụ" giao tiếp có thể cộng tác dễ dàng hơn. Khi quá trình phát triển ngày càng phát triển, các vấn đề liên lạc không còn giới hạn ở các bệnh viện mà liên quan đến nhiều bên liên quan hơn trong lĩnh vực chăm sóc sức khỏe, nói cách khác, chúng tôi nhận ra sứ mệnh của mình là tạo ra cơ sở hạ tầng cho ngành chăm sóc sức khỏe để nâng cao hiệu quả và an toàn.
Là một phần trong quá trình phát triển kinh doanh của chúng tôi, kể từ tháng 2 năm 2020 Dr.JOY Việt Nam đã được ra mắt thành công với đội ngũ 30 thành viên tại Hà Nội. Đồng hành cùng sứ mệnh và giá trị của Dr.JOY Nhật Bản, Dr.JOY Việt Nam đặt mục tiêu xây dựng sản phẩm và dịch vụ cốt lõi của công ty - Ứng dụng Dr.JOY (chức năng bao gồm: SNS, Quản lý chấm công, Tìm kiếm tác dụng phụ, Sắp xếp cuộc hẹn) để trở thành một trong những người hỗ trợ tốt nhất cho các bên liên quan trong ngành y tế ở Nhật Bản và nước ngoài.