Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Asiatica Travel được thành lập vào năm 2001 bởi 5 thành viên tại Hà Nội, trên phố Tràng Tiền gần Hồ Hoàn Kiếm. Những ngày đầu, chúng tôi gặp rất nhiều trở ngại và khó khăn, từ kết nối internet hạn chế đến kiến thức chưa đủ về cả ngôn ngữ và du lịch. Tuy nhiên, chúng tôi đã cố gắng từng ngày để nâng cao kỹ năng của mình và cuối cùng đã chào đón được khách hàng quốc tế đầu tiên: công ty du lịch 100% vốn Việt Nam đầu tiên! Dần dần, khách hàng của chúng tôi ngày càng hài lòng hơn với những gì chúng tôi có thể cung cấp cho họ.
Giờ đây, sau 22 năm, chúng tôi đã giành được sự tin tưởng hoàn toàn của khách hàng, chúng tôi rất tự hào là đại lý du lịch địa phương đầu tiên tại Việt Nam với 5 bộ phận: tiếng Anh, tiếng Pháp, tiếng Ý, tiếng Tây Ban Nha và tiếng Đức và các bộ phận khác như tiếp thị, khách hàng. dịch vụ, vận hành, hướng dẫn viên… Với chúng tôi, sự hài lòng của bạn luôn là niềm tự hào của chúng tôi.
Tất cả các thành viên trong nhóm của chúng tôi đều đa ngôn ngữ và có nhiều năm kinh nghiệm trong ngành du lịch. Tại Asiatica Travel, chúng tôi luôn nỗ lực hết mình để mang đến cho khách hàng những trải nghiệm du lịch tốt nhất. Đó là lý do tại sao chúng tôi thường xuyên thực hiện các chuyến kiểm tra để đích thân xác minh chất lượng dịch vụ của mình.
Ngoài Hà Nội, chúng tôi có văn phòng tư vấn trên khắp Việt Nam, cụ thể hơn là ở miền Trung và miền Nam Việt Nam (Huế và Sài Gòn) và văn phòng đại diện tại Siem Reap (Campuchia). Bất kể điểm đến bạn chọn cho chuyến đi mơ ước của mình là gì, đội ngũ của chúng tôi sẽ luôn có thể phản hồi cho bạn.