About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
Assist Senior Account Manager to deliver volume and revenue and other objectives in assign accounts by selling in Sales
Development objectives and Initiatives established during the AOP and build sustainable strategic partnership with customers via JBP. Develop, closely follow up and execute agreed business programs, leverage effiecient call coverage and ensure all assigned accounts comply with SPVB performance standards and commitments.
Job Responsibilities
- Grow Volume, revenue and share in assigned accounts
- Develop, sell and execute effective CDAs with idenified customers as alignement with AM/SAM
- Develop and keep updated an account plan to the SPVB standard: develop specific standards for merchandising range, promotions activitites for accounts to enhance brand image and gain share
- Develope initiatives in assigned accounts to improve the business performance
- Call on all customer wiring assignments as planned
- Provide pre & post execution evaluation of marketing programs and communicate to location
- Ensure to achieve 5 points scorecard
- Monitor performance and compliance to CDAs, taking corrective action when necessary
- Ensure fast solution for smooth operation when there is changes from customers or from SPVB: payment, supply chain
- Setting objecives and tracking results
- Set clear objectives that are consistent with company goals with alignment with AM/SAM
- Ensure clear communication and aherence of pricing and promotions to internal and external
- Review progress vs objectives on a bi-weekly basis
- Identify & Win new business Identify and evaluate new business opportunities (new distribution/new customers) & develop SPVB products in new accounts in assigned location with effective CDA, alignement with AM/SAM
- Others
- Coordinate with OPE & Blueforce to execute daily sales operation in assigned location
- Lead problem solving and address team issue
- BA degree in any disciplines, major in Economics/ Commerce/ Marketing are preferred.
- Experienced On-premise channel (Food, Beer…), 02 years minimum
- Good channel/customer/industry insight
- Good understanding of selling & distribution system
- Good functional skills including: analytical/logical skill & negotiation skill
- Good interpersonal skills: communication, strategic influencing and presentation skill
- Solutions & results oriented, customer service oriented
- Ability to handle complexity
- Good commands of English
- Strong computer , work with system (DMS, SAP…)
ANT FARM - Thành lập vào 3/2/2010, trải qua hơn 9 năm hoạt động trong lĩnh vực xuất nhập khẩu nông sản, đến nay các mặt hàng trái cây và rau củ quả Việt mang thương hiệu ANT FARM đã có mặt tại thị trường khu vực Trung Đông, Đông Nam Á, châu Âu, các quốc gia khó tính như Mỹ, Canada, Úc…
Cùng với đó, ANT FARM đã xây dựng được một hệ thống kho bãi với sức chứa lớn đặt tại nhiều tỉnh thành có thế mạnh về nông sản như Bình Thuận, Lâm Đồng, Bến Tre… và đặc biệt là một kho đặt tại TPHCM để thuận tiện cho quá trình xuất khẩu. Với hệ thống kho bãi rộng khắp, quy trình xuất nhập hàng trở nên thuận tiện hơn, giảm thiểu tối đa những rủi ro không đáng có trong quá trình bảo quản cũng như vận chuyển.
Nhờ lợi thế sở hữu kho bãi đạt chuẩn, ANT FARM không chỉ phát triển kênh xuất khẩu mà còn đẩy mạnh đầu tư cho thị trường trong nước thông qua việc nhập khẩu và phân phối nhiều mặt hàng nổi tiếng như: Hồng sấy dẻo Hàn Quốc, sầu riêng Musang King Malaysia, nho khô nguyên cành Úc…
Với khát vọng nâng tầm nông sản Việt, ANT FARM luôn phấn đấu trở thành một công ty hàng đầu về xuất nhập khẩu nông sản, giúp người tiêu dùng trong và ngoài nước tiếp cận nguồn sản phẩm đa dạng với giá thành cạnh tranh.