The Director of Revenue Management is responsible for the interpretation of business analytics into tactical strategy – provides focused expertise that will guide and direct the team through effective and measurable revenue management initiatives. The priority will be promote revenue growth generation among key customer segments and revenue centers, and supporting the company's brand positioning and image. S/he is responsible for data quality and analysis, providing gathered intelligence, and recommending revenue and e-commerce strategies to the Commercial Strategy team, as well as other corporate and ownership entities. In addition, the role ensures that inventory allocation and pricing parameters are positioned to support the overall revenue goals of the company, while assisting all stakeholders in maximizing profit.
YOUR DAY TO DAY:
- Design the revenue management strategy to maximize on all revenue opportunities;
- Responsible for driving commercial performance of the company;
- Responsible for the design of the segment pricing strategy;
- Analyze daily, weekly and monthly pick up reports and market trends from the different perspectives of market segment, source of business, room type, point of sale, etc., to ensure constant optimization of the pricing strategy;
- Review, monitor and control the production and evolution of the different distribution channels (GDS, IDS, Melia.com, hotel direct...) and market segments;
- Responsible for the design of a pricing strategy and room type supplement strategy that maximizes revenue from superior rooms and rooms with attribute. Monitor the performance of typologies, designing action plans for categories whose performance is not in line with expectations;
- Oversee and validate the group and event quotation process, ensuring that the operations team follow pricing instructions;
WHAT WE NEED FROM YOU:
- Bachelors or Master’s Degree in Hotel Management, Tourism or Economic Studies;
- 5+ years of experience in a similar role within the hospitality industry, preferably in a hotel chains and/ Golf / Theme park, etc…;
- A strong command of both written and spoken English is required; additional languages an asset;
- Highly computer literate with a high level command of Excel;
- Experience with: Ideas G3 RMS, Opera PMS, Channel Manager, GDS, CRS, Extranets;
- Strong analytical skills and attention to detail;
- Previous reservation experience highly preferred;
- Possessing the trait of being organized and multi-tasking;
- Ability to complete work within given deadlines;
- Maintain confidentiality of proprietary information and protect company assets.
WHAT IS IN IT FOR YOU:
- Salary is attractive and commensurate with competence;
- Other side benefits such as relocation allowance, healthcare insurance, meal allowance, home visit tickets, etc.;
- Special discounts for products and services belong to group ecosystem: Vinpearl, Vinmec, Vinhomes, Vinschool, VinFast etc.;
- Learning programs to promote growth and development so that you can perform at your full potential.
Nielsen mở văn phòng tại Việt Nam từ năm 1993 và đã trở thành công ty dẫn đầu tại Việt Nam trong lĩnh vực nghiên cứu thông tin thị trường, có khả năng thực hiện các khảo sát toàn diện và cung cấp kiến thức về thị trường Việt Nam sâu rộng từ định tính, định lượng, đo lường truyền thông đến đo lường chỉ số bán lẻ do các bộ phận chuyên môn đặt tại Hồ Chí Minh, Hà Nội và 4 thành phố lớn trên toàn quốc thực hiện cho các ngành hàng tiêu dùng nhanh, ô tô , Tài chính, dược phẩm, Viễn thông... Nhân viên CÔNG TY TNHH NIELSENIQ VIỆT NAM là những chuyên viên trong và ngoài nước dày dặn kinh nghiệm trong lĩnh vực nghiên cứu thị trường. Với đội ngũ chuyên nghiệp, Nielsen cung cấp cho khách hàng những thông tin sâu sắc về người tiêu dùng và ngành hàng bên cạnh các dữ liệu chính xác. Hãy liên hệ Nielsen ngay hôm nay để có được bức tranh toàn cảnh về thị trường Việt Nam. Nielsen có văn phòng tại hơn 100 quốc gia trên thế giới và trụ sở chính tại New York, Hoa Kỳ.
Chính sách bảo hiểm
-
Được hưởng đầy đủ các chính sách BHXH, BHYT, các phúc lợi khác theo đúng quy định của Luật lao động và các chế độ đãi ngộ của Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát, teambuilding, event ...
Lịch sử thành lập
- 1993: mở văn phòng tại Việt Nam
Mission
Nielsen giúp khách hàng nắm bắt tốt hơn các thói quen mua sắm của người tiêu dùng từ lúc họ xem gì đến quyết định mua gì.
Review Nielsen VIỆT NAM
Có chế độ làm việc linh hoạt tại nhà và trợ cấp làm ca đêm nhưng lương thấp so với công sức và nỗ lực bạn bỏ ra
Các thành viên trong nhóm có sự gắn kết rất thân thiết. Có nhiều cơ hội học tập tuy nhiên không có động lực tài chính để thử những điều mới
Có nhiều điều cần học hỏi và được trả lương cao hơn mức trung bình nhưng không có tiền thưởng ,không có hoa hồng