Internal candidate identified through succession planning
Any questions regarding the role, please reach out to B&W HRBP: Vu Sang ([email protected])
This role is based in Vietnam with mandatory requirements in knowing Vietnamese language.
Job Location: Vietnam
Relocation Terms: Local Terms
Job Purpose
- B&W Vietnam dCommerce Lead drives growth in dCom for total B&W Vietnam through Digitally Influenced Purchases e.g., Affiliate Marketing, Live Selling, Shopping Events, Digital Selling Capabilities (ex. BeauTech in-store).
- Act as Content champion to send the right requirements about dcom content (7OA, CPAS, Affiliate content, B&W store SIS, B&W campaigns, onsite banners, promotion HI....) to Brand Lead for creation and co-work with CSP and CBD for content deployment
- Fully in charge of Affiliate & liveselling model from searching and managing the MCNs to fully deploy the content execution and deliver monthly GMV targets
- Be responsible for calendar creation and quality control of LSA, VSA, PSA and all shopping events esp. On TikTokShop 1UL hub and brand hub to deliver the target ambition
- Co-work with Media Performance PIC to ensure the live optimization for content adjustment and budget management
- Co-work with CBD and CSP to create and deploy thematic Campaigns for Mega, SBD, Brand Day
- Take charge of full e2e tiktokshop model
WHAT YOU NEED TO SUCCEED
- At least 2 years experience in dCom content lead in any category/ industry
- Hands on experience in Affiliate Marketing, Dealing with MCNs and KOLs/KOCs for GMV creation and deployment
- Experience in media performance review and optimization
- Hands on experience with dCom performance & optimization with budget management skill
- Prefer background from commercial team of Pureplay
- Influencing skill – this talent is focused on briefing needs of content with Content lead team and co-work with CSP, CBD for deploying content and Media & Data lead for optimization of content across consumer journey-driven strategy and conversion
- Project /Network management – PIC has hands-on experience managing agencies to create and deploy Affiliate MKT , managing with clear process view to operate in synce with S&OP
- Stakeholder Management – many interface – DC team, CSP, CBD, Customers, Procurement.... that needs flexibile stakehoder management style in effective way to adapt with agile wow of dcom.
Công ty TNHH PS Distribution (tên gọi tắt là PSD) được thành lập vào năm 2014 tại Việt Nam dưới sự quản lý của Pepper Sion Co., Ltd. tại Singapore, công ty phân phối quốc tế duy nhất trực thuộc tập đoàn Orang Tua – Tập đoàn sản xuất hàng tiêu dùng hàng đầu Indonesia.
Cùng với sự phát triển toàn cầu hóa rộng khắp thế giới, tập đoàn đã mở rộng thị trường ra quốc tế bằng cách phân phối nhiều loại sản phẩm như bánh xốp, bánh quế, sô-cô-la, kẹo, nước khoáng, bàn chải đánh răng và kem đánh răng, bao gồm khoảng 18 nhãn hiệu nổi tiếng ở Indonesia và các nước lân cận, chẳng hạn như Tango, Fullo, MintZ, Formula, Teh Gelas, Oops, Vita Jelly Drink, v.v.
Các sản phẩm của PSD đều được sản xuất với quy trình nghiêm ngặt tại Indonesia và được vận chuyển trực tiếp về Việt Nam. Chúng tôi rất vinh dự khi nhận được chứng chỉ ISO từ tổ chức quốc tế và Chứng chỉ Halal từ Hội đồng Ulema Indonesia cho chất lượng sản phẩm tốt nhất đến tay người tiêu dùng.