Mô tả công việc
The Assistant Manager in Field Sales is responsible for supporting the Senior Manager in managing and developing new customer & maitenace the incumbent business by setting budgets, KPIs, and identifying areas for improvement in sales and servicing strategies. They are accountable for hunting new business, supervising staff, and monitoring performance to provide exceptional customer service while achieving sales goals. Essential skills include outstanding communication and interpersonal abilities, problem-solving, and keen attention to detail.
Duties and responsibilities
► Business Development & management of incumbent business for Logistics:
- Support Senior Manager in setting monthly and yearly budgets for Logistics Business, and KPIs for the team.
- Evaluate and monitor the budget, KPIs, cost-effectiveness, and productivity of the team.
- Analyze customer insights and identify areas for improvement in strategy.
- Ensure team members are informed on industry-related news and regulations and follow company guidelines.
- Monitor team activities through CRM and provide support where needed.
► Sales planning for Logistics Business:
- Support Senior Manager in preparing necessary information on target industries for market analysis and investment.
- Monitor P/L on a weekly basis and adjust buying and selling rates to minimize loss.
► Customer analysis for Logistics Business:
- Collect information on the customer's current situation and demand, incumbent forwarder, cargo volume, commodity type, incumbent rate level, lead time, and special conditions.
► Sales meetings & Customer visits:
- Support Senior Manager in conducting sales meetings with the team at least twice a month and maintain records.
- Visit VIP customers to check their satisfaction with KWE's services.
► Solution development:
- Verify solutions proposed by subordinates and coordinate with other products to improve solutions.
- Guide sales staff on handling sales efficiently and advise on RFQ strategy.
- Support subordinates in finding solutions to collect payments from customers
► Perform other tasks as assigned by the superiors.
Yêu cầu công việc
- Bachelor's Degree in Business or a related field, with a focus on International Business, Logistics, Supply Chain, Marketing, or Sales preferred.
- A minimum of 05 years in the forwarding and logistics industry with a strong understanding of industry processes and practices.
► Required skills and abilities:
- Proficiency in using MS Office applications (Outlook, Excel, Word, PowerPoint).
- Advanced English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, etc.) is a plus.
- Remarkable interpersonal and customer service skills, with the ability to build and sustain strong relationships.
- Efficient problem-analysis and problem-solving skills.
- Ability to perform effectively under high-pressure situations.
- Proactive and self-driven approach.
► Working Conditions and Benefits
- Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
- Working time: 8:00 AM - 5:35 PM, from Monday to Friday
- Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
- Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
- Annual Salary Increase: once per year
- Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
- Insurance: 24 hours' Accident Insurance, Social Insurance, Health Care Insurance
- Others: International working environment with a lot of opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Unilever là một trong những công ty sản xuất hàng tiêu dùng nhanh lớn nhất thế giới. Unilever sản xuất chất tẩy rửa, sản phẩm chăm sóc gia đình & cá nhân và thực phẩm bao gồm một số thương hiệu hàng đầu thế giới như: Omo, Lux, Lifebuoy, Dove, Close-up, Sunsilk, Clear, Pond's, Lipton, Knorr…. Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định. Chìa khóa thành công của chúng tôi chính là sự thấu hiểu sâu sắc người tiêu dùng Việt Nam và cam kết làm cho cuộc sống của người Việt Nam tốt đẹp hơn. Tại Công Ty TNHH Quốc Tế Unilever VietNam, chúng tôi cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống cho người dân ở mọi nơi thông qua việc cung cấp các sản phẩm và dịch vụ có thương hiệu. Chúng tôi tin rằng con người là trung tâm của tất cả những gì được thực hiện trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi. Do đó, chúng tôi mang đến cho mọi người những sự nghiệp tuyệt vời nhất và coi việc phát triển nguồn nhân lực của chúng tôi là vô cùng quan trọng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định.
Mission
Vào thời điểm thành lập công ty, những nhà sáng lập thời ấy đã đề ra sứ mệnh của Unilever là “To add vitality to life” - tạm dịch: Tiếp thêm sinh khí cho cuộc sống, và từ ấy Unilever vẫn luôn tuân thủ sứ mệnh này. Ý nghĩa của sứ mệnh này là Unilever muốn mang đến một cuộc sống tốt hơn cho mọi người thông qua sản phẩm của mình. Cho đến nay, sứ mệnh đó ngày càng được thể hiện rõ qua từng sản phẩm của Unilever khi tất cả sản phẩm của tập đoàn này đều hướng tới chung một mục đích đó là mang lại sức khỏe, vẻ đẹp và sự thoải mái cho con người. Minh chứng cho điều này là những nhãn hiệu nổi tiếng của Unilever rất đa dạng từ bột giặt, dầu gội đầu, kem đánh răng cho đến trà như Omo, Dove, Close-up, Lipton,...
Review Unilever VietNam
Đồng nghiệp vui vẻ và thân thiện, nhiều cơ hội và thử thách
Công ty có nhiều tiềm năng để học hỏi và phát triển, có nhiều dự án khác nhau
Phạm vi trả tiền của Unilever cho sản phẩm mới hơn(GL)