Logistic Executive will administer routine customer enabling activities of the order management process and will help execute well established customer service activities with regards to order intake, confirmation, processing and fulfillment. In this role, you will assist in achieving streamlined and optimized internal processes that promote a seamless customer experience.
Key Accountabilities
- Follow standard procedures and provide insights regarding order status, invoices, contract balances and other information needed to complete an order to customer facing customer service representatives.
- Oversee customer orders and work cross functionally to confirm credit, contract, pricing, stock allocation, and transportation availability alignment.
- Resolve low complexity process issues that follow already defined procedures related to order confirmation, processing and fulfillment.
- Support the generation of order related documents using knowledge of local legislation, local documentation and basic understanding of local regulations and languages in which customer conducts business operations.
- Update internal stakeholders on order status and any issues.
- Identify potential obstacles in the order management internal process and work with other functions and customer facing customer service representatives to take corrective actions using your basic analytical capabilities.
- Handle basic issues and problems under direct supervision, while escalating more complex issues to appropriate staff.
- Other duties as assigned
Minimum Qualifications
- Bachelor's degree in a related field or equivalent experience
- Bachelor's Degree in Foreign Trade, Supply Chain, Business Administration, or any related fields
- Minimum 2 years experience in an administrative role.
- Proficiency in MS office (Word, Excel, PowerPoint)
- Good communication and interpersonal skills
- Pleasant and proactive personality
- Good command of spoken and written English
- Good in problem solving skill & independence working
- Teamwork & adaptable with new changing as job requirement
Công ty TNHH TM Sơn Hà là Công ty phân phối hàng tiêu dùng hàng đầu tại Thanh Hóa áp dụng chuẩn ISO 9001:2015. Được thành lập ngày 01/07/1998, công ty hiện đang trong quá trình phát triển mạnh
Hệ thống phân phối hiện có hơn 400 nhân viên với 6.000m2 kho và gần 30 xe ô tô vận chuyển hàng hóa;
- Ngành nghề kinh doanh chính: Phân phối cho một số đối tác lớn về hàng tiêu dùng trong tỉnh Thanh Hóa như: Diana, Vinasoy, Phạm Nguyên, TH True Milk, Kinh Đô, Vifon…
- Hiện nay Công ty đang xúc tiến triển khai hệ thống chuỗi siêu thị A&S với mục tiêu đến năm 2020 phải có được từ 5 đến 7 siêu thị tại các khu vực chiến lược trong tỉnh Thanh Hóa.
- Mục tiêu của Công ty TNHH TM Sơn Hà trong 5 năm tới sẽ trở thành một doanh nghiệp phân phối và bán lẻ đứng trong top đầu của tỉnh Thanh Hóa.
- Công ty TNHH TM Sơn Hà luôn tạo điều kiện để toàn bộ nhân sự tham gia các khóa học nâng cao kỹ năng lãnh đạo cũng như luôn khuyến khích sự sáng tạo để phát huy hết năng lực cá nhân.
- Chúng tôi luôn mong muốn tìm được những ứng viên “có Tâm – có Tầm” để cùng cộng tác và gắn bó lợi ích lâu dài cùng doanh nghiệp.