As an Accountant cum Admin, you will play an important role in ensuring smooth financial operations and administrative support within our organization. You will manage key accounting activities, support internal teams with requests, and contribute to the success of company events and operations through effective logistics and vendor coordination. This role suits a detail-oriented professional with strong accounting expertise and operational agility.
Responsibilities:
Accounting:
- Assist in managing external bookkeepers and tax advisors to ensure accurate and up-to-date bookkeeping for monthly closings
- Oversee day-to-day accounting operations, including:
- Checking vouchers, contracts, and payment records to ensure all necessary documents are requested, collected, and compiled
- Organizing and storing required documentation to facilitate proper bookings and ensure compliance with current accounting/tax regimes and company procedures
- Handling electronic payment transactions for operational payments and supporting respective country managers
- Overseeing invoicing and revenue collection in collaboration with in-country teams
- Reconciling and reviewing transactions in the Accounting System
- Prepare Tax declaration and finalization, value-added tax (VAT), foreign contractor tax (FCT), corporate income tax (CIT), and other regulatory filings (e.g., statistical, DPI, and other reports)
- Manage the audited year-end financial process in cooperation with external auditors
- Prepare special evaluations and reports for founders
- Other tasks assigned by the manager
- Support employee requests, including reimbursements and documentation
- Assist in managing administrative tasks in collaboration with the office manager in Vietnam
- Provide operational support, including logistics planning for events, vendor selection, and procurement
Requirements:
- Minimum of 4 years of relevant experience in accounting or finance
- Fluent English skills in all skills
- Strong background in accounting, with preference for candidates with experience in a Big Four firm or a technology company
- Excellent organizational and multitasking skills
- Strong problem-solving skills and a proactive, "can-do" attitude
- Careful, patient, and have a sense of responsibility at work
- Familiarity with financial software and reporting tools is a plus
- Three days remote every week and four full remote weeks per year
- Gold level Health Insurance coverage from Bao Viet Insurance, a yearly complete Health Check and social insurance
- All office benefits and full salary during probation
- Flexible working time starting anytime up to 10 AM working Monday - Friday with no overtime and a long lunch break
- Allowance for everything: meals, parking, petrol, along with unlimited snacks and nice coffee every day
- Choose from a brand-new Mac or PC device
- Salary review twice a year with opportunities for promotions and spot awards
- 12 days annual leave per year, with all days not taken paid out in cash, plus 2 sick leave days
- Yearly Training Budget up to 5 million VND per staff. On top of that, Professional coaching program, buddy system, tech talks, agile sessions, and 1on1 private English classes are available
- Yearly company trip, monthly activities, and other Celebrations for special days in the year, such as Women's Day, YEP, and Christmas
- Employee-led clubs within the company; games teams, sports teams, etc
- Modern open-space office with comfortable workspace, a PS5 games room, and chill-out areas
Công ty Cổ phần Đầu tư SC Group được thành lập vào ngày 24 / 04 / 2014 với tên ban đầu là Công ty TNHH Sáu Cua .SC Group đã , đang và sẽ không ngừng cung cấp những sản phẩm có chất lượng cao và dịch vụ hoàn hảo nhằm mang đến sự hài lòng cao nhất cho khách hàng. Đóng góp tích cực cho sự phát triển ngành dịch vụ Ẩm thực và Chăm sóc sức khỏe.Sau những năm hình thành và phát triển, SC Group được khách hàng tin yêu với hệ thống chuỗi nhà hàng: Nhà hàng ẩm thực Sáu Cua, Ẩm thực Vị Biển, Dê tươi Hiệp Thành và dịch vụ chăm sóc sức khỏe Massage Khỏe Shiatsu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building/ thư viện sách
- Chế độ nghỉ mát hàng năm, sinh nhật, picnic, team building,… 1-2 lần/năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2017
Mission
-
Một trong những nhân tố thành công cho một chuỗi nhà hàng là khả năng giữ vững chất lượng phục vụ tại các cửa hàng. Tất cả thành viên quản lý đều có nhận thức cao về tính hệ thống ngay từ khi bắt đầu trai trương một nhà hàng. Các quy trình vận hành được văn bản hóa và thực thi một cách bài bản, hệ thống đào tạo và đội ngũ kiểm tra chất lượng được lập ra để liên tục đảm bảo chất lượng sản phẩm.
- Sự khác biệt của chúng tôi về ngành dịch vụ đó chính là sự thống nhất của các tập thể cá nhân đã đồng lòng cùng nhau góp phần tạo nên sự bền vững và phát triển.