We are looking for the role of Account Executive from middle to senior level who liaises closely with clients throughout campaigns/projects and be able to execute projects strategically & excellently at an easy to high level with support from Account Supervisor to deliver optimal performance for clients.
I. Job Description
- Project Management:
- On top of multi-project and manage overall client portfolio under support from Account Supervisor.
- The project type varies from creative / content to media performance & IMC Campaign.
- Provide directions for teams to execute projects and manage on top performance, risk management, client status management.
- Supervise the day-to-day operation of the project team to meet KPI and Objectives.
- Able to lead 2-3 projects at complex level simultaneously.
- Solution Provider:
- Understand and provide marketing solutions to clients in order to deliver project objectives and KPIs:
- The solutions include creative concept and branding, content and media performance.
- Understand client vertical knowledge and product and marketing.
- Manage client expectations to ensure timelines, progress, budget, and client deliverables, while achieving the expected profit for the company: The client working with is marketing manager and marketing lead.
- Acting as the main point of contact between client & agency to take the role of supporting and consulting.
- Client Relationships:
- Build and develop strong relationships with client’s team through the proposal & implementation process, ensuring that the solutions we develop meet client needs : The relationship building is from lead to manager level of client.
- Provide professional support to maximize customer loyalty.
- Respond to inquiries and resolve issues to the customer’s satisfaction reach 65% NPS KPI.
- Bachelor’s Degree – prefer: Advertising, PR, Marketing or Communications major.
- At least 2 years of experience in Account Executive/Digital Planner/Planner or similar role at advertising/creative/digital agency, or Marketing Executive/Brand Executive or similar role at client side.
- Good business acumen and solid knowledge of various verticals have experience in managing project campaign budget and managing P&L
- Experienced in the production category including Social AWO, Digital Performance, Social Outreach or IMC Campaign…
- Participate in project implementation from meeting customers until the end of the campaign. Candidates with experience implementing projects in the industries of Health Care, Beauty, Cosmetics and FMCG are a plus point.
- Proficient project management and must be effective at multitasking, time management, strategic and innovative thinking.
- Have the capability to analyze and execute well under pressure.
- Strong relationship building and engagement skills
- Salary: 13,000,000 gross – 15,000,000 gross.
- Annual leave, insurances will be following to Vietnam Law and as company's regulations.
- Periodic health check at a leading international hospital.
- Health insurance (PVI)
- Providing Macbook as a working tool during the working process
- Exciting annual trip, team building party, monthly birthday event and team activities.
- Dynamic working environment, young colleagues, trained periodically and updated with the latest trends in Digital Marketing.
- Participate in specialized skill training and marketing course.
- Working time: Full-time (9:00 – 18:00), Monday to Friday.
- Work at 12A Floor, Long Tower 101 - 103 Nguyen Cuu Van St., Ward 17, Binh Thanh District, Ho Chi Minh City, Viet Nam.
- Cover letter + CV.
- Link Facebook, Instagram, Linkedin and others social accounts (if any).
- Portfolio
Công ty TNHH Thương Mại Long Á là nhà phân phối độc quyền của hãng Văn Phòng Phẩm Deli tại Việt Nam.Trải qua 10 năm triển khai sản phẩm Deli, hiện nay chúng tôi có thể tự hào vì sản phẩm Deli đã có mặt trên tất cả các tỉnh thành trên toàn quốc với hệ thống phân phối cũng như các đại lý rộng khắp. Nhấn mạnh vào việc cung cấp các sản phẩm tiết kiệm chi phí nhất cho người tiêu dùng.
Tự hào là một trong những nhãn hàng văn phòng phẩm lớn nhất tại Việt Nam, Deli Việt Nam không ngừng nỗ lực và phát triển trong lĩnh vực phân phối các sản phẩm cho các đơn vị văn phòng, trường học,... Với phương châm sản xuất những sản phẩm chất lượng tốt nhất và luôn đặt khách hàng làm trọng tâm, sứ mệnh của Deli là làm hài hòng người tiêu dùng toàn cầu với những sản phẩm chất lượng cao, độ tin cậy tuyệt đối và thân thiện với người dùng.
Năm 2020 là một năm thành công của Deli Việt Nam khi đã phủ sóng trên hầu hết các sàn Thương mại Điện tử uy tín. Đối với một thương hiệu còn non trẻ như Deli, chúng tôi luôn nỗ lực thay đổi từng ngày để phù hợp với thị hiếu của người tiêu dùng Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, các chế độ phúc lợi khác.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm,
- year end party,
- team building…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2005
Mission
Làm hài hòng người tiêu dùng toàn cầu với những sản phẩm chất lượng cao, độ tin cậy tuyệt đối và thân thiện với người dùng.