Việc làm Công Ty TNHH Trần Việt Phát

Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Trần Việt Phát
Customs Clearance
Công Ty TNHH Trần Việt Phát
6 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 11/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 12/08/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 9th Floor, Hoa Binh Tower, 106 Hoang Quoc Viet, Nghia Do, Cau Giay District , Hanoi

Mô tả công việc

Monitor customs clearance and local handling service:

  • In compliance with the regulations, accept and check the instructions, information, and documents that are required for performing the customs declaration
  • Determine and assign a tariff classification, where permitted, based on regulations and customs procedures, to enable duties and taxes (the customs payment) to be calculated
  • Confirm documentation required for the appropriate customs procedure • Enter and submit the declaration in the internal and/or external system
  • Provide all the information required by the customs authorities: act as an intermediary between the company and the customs authorities
  • In the event of an inspection or a physical check of goods, provide the necessary documents and the declaration to the customs clerk
  • If required, attend physical inspection carried out by the Customs Authority
  • Advise on the implementation of customs compliance rules, particularly FTA’s
  • Check and advise cost, quotation if being required
  • Monitor shipments which Bollore handles customs clearance and local handling service
  • Follow up assignment of manager

Advise on the internal and external regulations and customs procedures:

  • Provide recommendation and advice regarding our positions and/or decisions on customs and formalities for the international movement of goods with customers or internal members of staff
  • In the event that a customer rejects our proposed standpoint relating to the customs tariffs, record the rejection, and the final decision of the customer
  • Act as a support role for the implementation of new regulations
  • Provide support to the front office for customs matters when they qualify prospect and visit customers

Yêu cầu công việc

  • University graduation or above. Priority for major related to foreign trade, import-export
  • At least 2.5years of working experience in International Company, Freight Forwarding/ Logistics is a plus.
  • Mastering customs procedures in Import-Export fields
  • Good communication with customers for customs issues in English and Vietnamese
  • Proficient in MS office applications, mail exchange
  • Able to work independently or in group under high pressure
  • Exactness, carefulness, certainty, quickness
  • Self-motivated and enthusiastic personality in jobs

Quyền lợi được hưởng

- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Trần Việt Phát
Công Ty TNHH Trần Việt Phát Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 9, phố Đào Duy Anh, Phường Phương Liên, Quận Đống Đa, Thành phố Hà Nội, Việt Nam

TransViet group là đại diện chính thức cho một số hãng hàng không Quốc tế hàng đầu thế giới: All Nippon Airways (Nhật), Bangkok Airways (Thái Lan), British Airways (Anh), Garuda Indonesia (Indonesia), Royal Jordanian (Jordan), United Airlines (Mỹ)… và là Top 10 Công ty Du lịch hàng đầu Việt Nam 

Quy mô: Gần 400 nhân viên với 2 văn phòng chính ở HN và TPHCM, ngoài ra còn có vp ở Hải Phòng, Đà Nẵng, Đồng Nai

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH Trần Việt Phát

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH Trần Việt Phát? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH Trần Việt Phát

Công Ty TNHH Trần Việt Phát

Click để đánh giá