Mô tả Công việc
1.Legal consultancy for units and individuals in LotteFinance:
- Legal advice on business activities, daily operations of the Company to promote business, protect the interests of the Company;
- Legal consultancy, consultancy on the application of law, applying internal regulations on specific cases as required by the whole system through the forms of direct consultation, legal counseling, e-mail counseling and telephone counseling;
- Participating in court proceedings and bodies conducting legal proceedings, providing counseling and support to units in the handling of labor disciplines, settlement of complaints and denunciations;
- Provide legal documents, forms and other documents to the units and individuals of the Company as required
2.Participating in the draft and finalization of the internal regulation system of the Company
- Legal advice for product development, draft of process of services and products;
- Evaluate documents of delegation and authorization of the Company;
- Develop regulations, processes, guidelines under the functions and tasks of the Legal Department;
- Verification of the legality, logic, feasibility and consistency of internal regulations, policies and procedures of the Company; Appraising the modalities, techniques and standards of internal documents;
- Research, update, review and systemize internal regulations of the Company; propose policies to develop regulations, processes and other internal documents of the Company, plans to issue internal documents periodically according to the Company's regulations;
- Management, updating internal documents system (soft file) and providing internal documents to individuals and units upon request;
3.To participate in building the system of forms, contracts, commitments and agreements of the Company:
- Directly develop forms, contracts, commitments, agreements as assigned by the Manager of Legal Department;
- Legal verification of contract forms, commitments and transactions of the Company with customers and partners in order to minimize legal risks and protect the interests of the Company;
4.Training, providing legal knowledge to the units in the Company
- Prepare lectures for each subject according to the purpose and scale of training;
- Directly participate in training of legal knowledge for the staffs of the Company under the direction of the Manager of Legal Department;
- Prepare Q & A about legal situations.
5.Management, updating of legal documents, legal information and other responsibilities
- Legal information on new contents of legal documents for leaders,
- To conduct an assessment of the impact of new legal documents on the Company's operations, to propose any changes required to the internal regulations of the Company.
- Management of legal documents (paper and electronic version, if any);
- Comply with the code of ethics for law practice and professional ethics (for lawyers);
6.Other duties as assigned by the manager and / or Head of Compliance and Legal Division.
Yêu Cầu Công Việc
- Qualifications: Graduated from university majoring in finance, banking, law or related fields (Preferably has a lawyer's certificate)
Expertise:
- Have knowledge of products, services, processes and regulations in the retail banking sector;
- Have general knowledge of law, extensive knowledge of banking and finance, preferring the retail banking.
Experience:
- Have at least 3 years of legal experience in a bank or consumer finance company
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH TRIBECO Bình Dương – 100% vốn nước ngoài (trực thuộc tập đoàn Uni-President Đài Loan) là một trong những doanh nghiệp sản xuất và kinh doanh nước giải khát và bán buôn thực phẩm hàng đầu Việt Nam.
Được hình thành từ năm 1992 với một số sản phẩm uy tín trên thị trường như Sữa đậu nành Tribeco, Trisoy, Trà xanh 100, Yến Wings, Tăng lực X2, Mì Unif…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1992
Mission
- Tribeco từng bước tiến lên một tầm cao mới, với nhà máy mới hiện đại, công nghệ tiên tiến và hệ thống phân phối rộng khắp, đội ngũ bán hàng chuyên nghiệp nhằm mang đến cho người tiêu dùng các sản phẩm chất lượng hướng đến giá trị dinh dưỡng cao và phù giá trị văn hóa cộng đồng Việt Nam.
- Với mục tiêu phát triển thị trường mạnh mẽ, công ty Tribeco đã đầu tư về vật chất lẫn nhân sự và chú trọng đầu tư sản xuất sản phẩm chất lượng cao –đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm –kiểu dáng bao bì phong phú –giá cả phù hợp –hệ thống phân phối phát triển đã tạo niềm tin đối với người tiêu dùng, với rất nhiều thành tích sau: Chứng nhận Iso 9001:2000 vào tháng 6/2002