Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
- Coordinating with TCS to optimize flight loading plans and supervise VIAGS/SAGS aircraft loading to ensure on-time performance and prevent delays by making all arrangements well in advance.
- Organizing and controlling last-minute changes in cargo bookings to optimize capacity utilization.
- Constant contact with the Supervisor for smooth coordination of cargo operations, including ULD control and stationeries.
- Using airline GOMs/COMs in standard to complete activities in operation.
- Promptly resolving any problems that arise during operations (e.g., input system issues, sending FWB/FHL, messages such as VUN, VAL, XPS, PER, PEP, ACTUAL PAYLOAD, etc., resolving missing/damaged/found cargo at the warehouse, etc.).
- Response and coordinate actively with customers for export cargo acceptance or any irregular issues.
- Handling Import cargo irregular cases timely to support customers to clear cargo at W/H.
- Supporting customer for scanning AWBs for DG shpts/lithium ion shpts etc.
- Monitoring and complying to regulations outlined by local authorities and regulatory bodies and ensure strict compliance to Airline’s GOMs./COMs.
- Issuing and rechecking AWB, supervising documents for customers on time and correctly. Check all documents for flights before sending to TSC W/H to Aircraft.
- Sending all necessary messages for flight.
- Submitting interline shipments to OAL correctly and on time with cut off time accordingly.
- Providing online AWBs copy and documents to W/H for timely sending to Aircraft.
- Supervising cargo build-up in TCS warehouse and at Ramp to ensure on-time performance.
- Working location: 30 Phan Thuc Duyen, Ward 4, Tan Binh district, Ho Chi Minh City.
Yêu Cầu Công Việc
- Having 3 – 4 years of experience at Cargo Handling.
- Having knowledge of: Cargo Industry, Freighter flight operations, processing inbound and outbound documents, handling unexpected and Irregularities.
- Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade or College of Foreign Trade Economic, Logistics, Supply Chain.
- Prefer candidates who have knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo.
- Fluent in English with 4 skills.
- Good in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook).
- Be willing to work overtime and follow the airline's work schedule.
- Excellent organizational skills with the ability to prioritize and manage multiple tasks simultaneously.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Positive attitude and a willingness to learn.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Mô tả công việc
1. Thực hiện các công tác tuyển dụng
- Tham gia thiết lập bảng mô tả công việc cho các vị trí tuyển dụng.
- Sàng lọc hồ sơ, liên hệ với các ứng viên, sắp xếp lịch phỏng vấn và trực tiếp tham gia phỏng vấn.
- Thông báo kết quả phỏng vấn cho ứng viên trúng tuyển và gửi thư cảm ơn đối với ứng viên không đạt.
2. Thực hiện các công tác nhân sự
- Theo dõi chấm công, tính lương cho toàn bộ nhân sự
- Kiểm tra hồ sơ nhân sự được tiếp nhận và hoàn thiện các thủ tục tiếp nhận cho nhân viên mới
- Theo dõi nhân hết thử việc, hết hạn hợp đồng làm đánh giá.
- Theo dõi nhân sự nghỉ việc, nghỉ thai sản và xử lý theo quy trình.
3. Thực hiện các công tác hành chính, truyền thông nội bộ
- Quản lý văn phòng phẩm
- Tổ chức các sự kiện: sinh nhật, happy hour, ...
4. Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của cấp trên.
Yêu cầu ứng viên
1. Ứng viên có từ 3 năm kinh nghiệm trở lên ở vị trí hành chính nhân sự tổng hợp, ứng viên mạnh về tuyển dụng và phát triển tổ chức
2. Nữ, trong độ tuổi 9x
3. Kỹ năng giao tiếp tốt.
4. Tin học văn phòng thành thạo
5. Trung thực, nhiệt tình trong công việc