Line of Service
Internal Firm Services
Industry/Sector
Not Applicable
Specialism
IFS - Human Capital (HC)
Management Level
Manager
Job Description & Summary
The jobholder is responsible for working with all Line of Services in the firm to build up policies and schemes relating to performance and reward (P&R) and get them implemented successfully. To propose good P&R initiatives based on data analysis, staff surveys, feedback and relevant sources in order to improve the firm's pay and benefit position in the market. To lead HR transformations through system, process improvement and data centralization. To ensure the compliance of P&R and HR Information System (HR IS) policies of global and MYVN.
Requirements:
Qualification & Experience/ Knowledge & Skills/ Language:
- Bachelor degree holder in Business Administration, Human Resource Management, or other related business fields
- At least 6 years of HR experience with a minimum of 3 years in Performance and Reward. Experience in the finance industry would be an advantage
- Data analytic, reward and performance evaluation experience and skills
- Experience in working with stakeholder management to propose and deliver P&R initiatives in response to business needs
- Knowledge of related regulations and Labour code
- Good organisational, planning and problem-solving and communication skills
- Proactive with ability to be innovative and drive things forward
- Fluent in English and Vietnamese (both oral and written)
- Good IT skills
Main responsibilities include but are not limited to:
- Develop performance and reward policies and schemes in accordance with the global and regional (MYVN) approaches and local business direction at each stage. Evaluate P&R programs and recommend appropriate modifications in order to achieve business goals and to reflect business changes and market conditions.
- Develop a performance management framework which is aligned with global and MYVN and coordinate with HR BPs for the implementation in order to promote high performance culture in the firm.
- Be responsible for the firm’s pay and benefit positioning in the market:
- Participate in remuneration surveys, analyse survey results, get the market insights and propose remuneration plans to the Country Management Team.
- Lead annual/ mid-year/ ad-hoc pay review and bonus exercise including pay review/bonus framework, guidance and templates.
- Effectively propose and manage the annual HC and firmwide staff cost budget.
- Join reward forums as a PwC representative to get updates on market developments
- Supervise and handle the implementation and administration of job evaluation
- Coordinate with HR Business Partners to provide consultancy services to internal clients regarding P&R
- Utilise performance and reward data, analysis and platforms to provide meaningful insights to the management team
- Lead HR IS team to manage all aspects of PwC’s Human Capital technology, process improvement/transformation, metrics and MI reporting and risk & control in HC
- Direct responsibility for the day to day coaching and development of the P&R and HR IS teams.
- Engage with other HC teams in support of overall HR activities
- Perform other tasks assigned by the line manager/matrix manager.
Required Skills
Optional Skills
Accepting Feedback, Accepting Feedback, Active Listening, Analytical Thinking, Benchmarking Studies, Benefits Administration, Benefits Program Design, Bonus Program Design, Coaching and Feedback, Co-Creation, Communication, Compensation Strategy, Compensation Structuring, Compliance Awareness, Conducting Research, Creativity, Data Analysis, Data Analytics, Data-Driven Decision Making (DIDM), Data-Driven Insights, Data Storytelling, Embracing Change, Emotional Regulation, Empathy, Employee Compensation and Benefits {+ 32 more}
Desired Languages (If blank, desired languages not specified)
Travel Requirements
0%
Available for Work Visa Sponsorship?
No
Government Clearance Required?
No
Job Posting End Date
February 17, 2025
The NAB Innovation Centre Vietnam là một phần của bộ phận Hoạt động Doanh nghiệp & Công nghệ của Ngân hàng Quốc gia Úc (NAB). Sứ mệnh của NICV là kết nối các tài năng Việt Nam với NAB và cùng nhau cải thiện cuộc sống của những người trong cộng đồng công nghệ Việt Nam. Là ngân hàng kinh doanh lớn nhất Úc, NAB tập trung vào việc mang lại trải nghiệm tuyệt vời cho khách hàng. Để làm được điều này, họ sử dụng các công nghệ hiện đại, bên cạnh những tài năng công nghệ xuất sắc bao gồm các kỹ sư phần mềm hàng đầu, chuyên gia đám mây và kỹ sư chất lượng. Chúng tôi đang thực hiện các dự án thú vị để trợ giúp 8 triệu khách hàng của NAB: Khi tham gia cùng chúng tôi, các kỹ sư phần mềm địa phương sẽ có quyền tiếp cận nhiều dự án và cơ hội khác nhau, hợp tác chặt chẽ với các đồng nghiệp ở Úc và với các đối tác toàn cầu như AWS và Microsoft để tham gia tận dụng các công nghệ hiện đại mới nhất. Chúng tôi đang đầu tư vào bạn: Chúng tôi nỗ lực không chỉ tạo ra một nơi làm việc tuyệt vời mà còn là trung tâm công nghệ tốt nhất để các kỹ sư công nghệ phát triển. Nó không chỉ là một sự nghiệp! Chúng tôi tin tưởng vào những người có ý tưởng và ước mơ, đồng thời chúng tôi muốn bạn đạt được nguyện vọng của mình. Nếu bạn có mong muốn học hỏi, phát triển và nâng cao những người xung quanh mình thì đây là nơi dành cho bạn
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Các hoạt động gắn kết nội bộ hằng quý: Beerfest, Team Building, Year-end Party,..
Lịch sử thành lập
- Năm 2014, Chính thức thành lập
Mission
- Cung cấp những kiến thức về khởi nghiệp, kinh doanh, đầu tư và quản lý tài chính cá nhân giúp mỗi doanh nghiệp và cá nhân đạt tới sự thịnh vượng
Review The NAB Innovation Centre Vietnam
Benefit rất tốt, nhiều nền tảng học tập online nhưng hiện tại rút xuống chỉ còn Udemy . Văn phòng A+ view cầu Bason đẹp, pantry siêu rộng (IT)
Nơi làm việc rất tốt (IT)
Môi trường làm việc tuyệt vời với nhiều cơ hội phát triển (IT)