Mô tả công việc
revenue management manual.
To monitor day to day “daily pick up reports” and be able to suggest, advise and implement to ensure highest possible room nights, rate and occupancy in all segments in current month
and the forthcoming 3 months as well as to monitoring cancellation and no show to ensure the lowest figure in these areas and to ensure that the property processed the penalty as per
its policy.
Oversight with sales/marketing and the property teams to conduct/review/critique the “weekly revenue management strategy meeting” in all areas covered based on the revenue
management manual and be able to suggest restriction/ yield where necessary in order to ensure revenue for the property is being maximized and ensure that decisions are
implemented.
Ensure the proper, efficient and profitable functioning of room revenue.
Review and critique property “month end report” and be able to advise and suggest effective activity and adjustments going forward.
Plans, actions and inputs in the annual sales and marketing plan in conjunction with the property’s annual budget.
Support and advise property with annual room revenue budget.
Support property in effective room revenue forecast to ensure realistic, and reachable forecasts.
To monitor the competitor’s availability & pricing on daily basis using our rate shopping tool
Oversee property website/3rd party site to ensure rate and availability as well as hotel information is updated.
Support property in effective group sales control chart in relation to the rate offer, number of rooms available and validity of the holding of a tentative group block by using an option date.
Oversee the property reservation process including reservation release and allotments.
Support/advise property team as well as sales and marketing with decision made on what selling/revenue strategy should be changed or adjusted.
Develop and maintains standards and procedural manuals both SOP and best current practice related to revenue management which will be approved by the general manager.
Control/analyze/support property in the room inventory process by using necessary tools in controlling inventory as per revenue management manual.
Ensure that property is up to date with current information and data of the hotel product including room type, room rate, package and restrictions.
Maintain effective communication amongst the properties.
To ensure that training is carried out and results monitored.
Provide coaching and counseling, support and guidance to employees and management as required.
Guide and direct Online Sales team in ensuring each product gets maximum possible visibility on all Online Channels.
Ensure Channel management software is used on a regular basis by all property teams
Ensure Best Rate Guarantee Scheme is understood and followed, assist reservations where needed
Quyền lợi được hưởng
- chế độ làm việc 5 ngày/tuần
- Cơ hội đào tạo, học tập , taskforces
- BHXH, YT,TN full lương, gói bảo hiểm cao cấp và các chế độ phúc lợi khác theo chính sách công ty
Yêu cầu công việc
At least Bachelor degree in any field.
At least 2 years experience in revenue management leadership.
Results oriented, strong people management and leadership skills.
Understand all kinds of hotel distribution process.
Strong in analytical, problem solving skills and execution of work.
Strong in inter-personality skill and friendly.
Strong English communication skills and computer literate
Yêu cầu hồ sơ
Giới thiệu: Public Bank Vietnam là ngân hàng 100% vốn nước ngoài thuộc sở hữu của Public Bank Berhad, Malaysia, một trong những Ngân hàng hàng đầu Malaysia về kết quả hoạt động kinh doanh và quản trị bền vững, nhất quán. Public Bank Vietnam được chuyển đổi từ Ngân hàng liên doanh VID Public - một trong những ngân hàng liên doanh đầu tiên tại Việt Nam, được thành lập ngày 25 tháng 3 năm 1992 với tỷ lệ vốn góp 50:50 giữa Ngân hàng Đầu tư và Phát triển Việt Nam (BIDV) và Public Bank Berhad, Malaysia. Trải qua 29 năm hoạt động hiệu quả tại Việt Nam, hiện nay Public Bank Vietnam đã mở rộng mạng lưới lên 32 chi nhánh và phòng giao dịch (PGD) tại các tỉnh và thành phố chính của Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Kiểm tra sức khỏe hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
Lịch sử thành lập
- Ngày 30/09/1991, VID Public Bank Việt Nam được thành lập với tỷ lệ góp vốn 50:50 dưới sự hợp tác giữa BIDV (Việt Nam) và Public Bank Berhad (Malaysia).
- Tháng 5/1992, Chính thức đi vào hoạt động, cung cấp các sản phẩm/dịch vụ tài chính ngân hàng đa dạng.
- Ngày 15/7/2014, BIDV Việt Nam đã ký hợp đồng chuyển nhượng 50% vốn góp của VID Public Bank cho Public Bank Berhad, chấm dứt hợp tác sau 20 năm hoạt động.
- Ngày 23/03/2015, Public Bank Berhad (Malaysia) nhận toàn bộ phần góp vốn của ngân hàng BIDV.
- Ngày 24/03/2016, VID Public Bank được sự chấp thuận của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam tái cấu trúc thành ngân hàng 100% vốn nước ngoài và đổi tên thành Public Bank VietNam, có hiệu lực từ ngày 01/04/2016.
- Public Bank Berhad (Malaysia) tiến hành thủ tục để đưa Public Bank VietNam chính thức trở thành ngân hàng con của mình.
Mission
- Là một tổ chức tín dụng hoạt động an toàn, hiệu quả và uy tín hàng đầu Việt Nam.
Review Public Bank
Môi trường làm việc chuẩn mực và chuyên nghiệp, có quy trình rõ ràng nhưng thường phải đối mặt với áp lực từ việc đạt chỉ tiêu kinh doanh
Phúc lợi y tế tốt cho nhân viên và tiền thưởng hậu hĩnh nhưng tốc độ tăng lương, promote siêu chậm
Lương khởi điểm cho fresh nhưng phúc lợi không tăng