The Performance Management (PM) team is in charge of managing the Key Performance Indicators (KPI) and collaborating with other functions in Platform Logistics to ensure the suitability, and compliance of these KPIs. The successful candidate will be responsible for managing critical cross-functional standards and processes to build up operational excellence and systematic performance management, including any strategic projects.
* Responsibilities:
- The Performance Management (PM) Manager is in charge of defining, executing, managing, and reporting the right Key Performance Indicators (KPI) and works hand in hand with other functions across Platform Logistics ventures to ensure the suitability, compliance of these KPIs.
- Measure, monitor, and report Logistics Performance in terms of operational workflow, 3PLs performance, buyer & seller experience on modes of Business as usual (BAU) and Mega Campaigns (CP).
- Provide data analysis, data visualization, and statistical tools to support Platform Logistics Functions as well as ad-hoc business analysis.
- Design and control governance of working processes related to critical domains in PM at regional and venture levels.
- Identify key areas to optimize processes, reduce cost, increase productivity, and ultimately enhance customer experiences based on data analysis and market/ industry insights.
- Collaborate with stakeholders in monitoring, reviewing, and analyzing performance across service sectors.
- Coordinate in project framework to reach business objectives.* Requirements / Qualifications (must have):
- Minimum of Bachelor's degree in supply chain and logistics, industrial engineering, and business management.
- 5-7+ years of relevant work experience in performance management with knowledge of marketplace operations, transportation first mile last mile operation.
- Solid knowledge and understanding of e-logistics industry and practices.
- Advanced analytical skills, capability to structure in framework, monitoring, and planning.
- Strong communication & stakeholder management skills, project management skills and drive improvement initiatives execution.
- Ability to learn fast, handle complex tasks, prioritize objectives and be self-motivated.
- Adaptability in multi-cultural environments. Ability to play as both individual and team contributor.
- Knowledge in forecast modeling, and business simulation is a strong plus.
- Computer science and SQL knowledge is an advantage.
- Proficiency in English (Speaking and Writing) is a must.
- Working experience in a well-established 3PL or e-commerce company is a plus.Thưởng
Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare
Đào tạo
Training & Development
Lazada Việt Nam được thành lập vào tháng 3 năm 2012 là một sàn giao dịch thương mại điện tử, cung cấp sản phẩm trên nhiều ngành hàng khác nhau như nội thất, điện thoại máy tính bảng, thời trang và phụ kiện, sản phẩm chăm sóc sức khỏe, làm đẹp, đồ chơi và đồ dùng thể thao. Lazada Việt Nam là một phần của Lazada Group thuộc sở hữu tập đoàn Alibaba - tập đoàn thương mại điện tử đa quốc gia và hiện đang có chi nhánh tại Indonesia, Philippin, Singapore, Thái Lan và Malaysia.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2012
Mission
-
Luôn giữ vững cam kết mang đến cho khách hàng những sản phẩm chất lượng, nhập khẩu chính hãng 100%.
-
Thường xuyên cập nhật sản phẩm mới để việc làm bếp trở nên nhẹ nhàng, thú vị.
-
Luôn mang đến cho khách hàng các dịch vụ tốt nhất.
-
Là địa chỉ cung cấp các dụng cụ nhà bếp cao cấp được khách hàng tin cậy nhất.
Review LAZADA
Tổng thể là một nơi làm việc tốt với những đồng nghiệp thông minh và những vấn đề thú vị để giải quyết. (IT)
Thường không cần OT, lương cao nếu OT, khá công bằng. (IT)
Môi trường làm việc lí tưởng cho mình(IT)