A foreign consulting firm is looking for Senior Accountant to supervise accounting activities.
Working hours: 8:00 am - 5:00 pm, Monday-Friday
Job Responsibilities
- Manage progress of jobs, tasks assigned to juniors, and client deadlines.
- Perform detailed review of client accounting and tax reports as prepared by juniors:
- Review accounting entries input in accounting software;
- Review monthly accounting reports;
- Review monthly payrolls and other liability according to payroll such as SIHIUI;
- Review tax calculations and declarations, including VAT, PIT, CIT and FCT;
- Communicate with clients during daily work, understand clients’ situations and advise on clients’ operation issues.
- Work with clients’ auditors and tax officers when needed.
- Assist in spot services such as review, tax inspection, due diligence for M&A projects.
- Provide coaching and instructions to juniors as necessary.
- Other tasks assigned by personnel at higher level.
- This position will be in charge of junior staff(s), who are the persons directly preparing the reports to be reviewed.
- Reporting directly to managers
- Bachelor's degree in accounting, auditing, finance, banking, commerce. CPA (or equivalent) qualifications (completed or pursued) are advantageous.
- 3-4 years' experience in accounting, auditing, tax consulting
- Good tax knowledge and practical experience.
- Good English skills (communication and reporting).
- Communication skills.
- Analytical, problem-solving skills.
- Time management, project management, teamwork.
- Careful, keen on details, responsible, hard-working
- Salary: negotiable + 13th month salary.
- Effective training policies in terms of both technical and soft skills
- Social and medical insurance according to Labour Law
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...