(Why the position exists)
- Deploys all sales actions with targeted accounts assigned spread over multiple customer types, in order to maximize the
- Business with them through mainly field interactions and supports them on their digital transformation journey.
- Sales activity deployment to detect projects in targeted segment / accounts.
- Customer mapping to identify the main stakeholders and organizational structure of targeted accounts.
- To understand customers’ needs and bring Schneider products / solutions directly to customers.
- To build and secure relationship with relevant channels (end-users, contractors, panel builders and system integrators)
- Implement go-to-market strategies to penetrate Industry end-markets and find opportunities selling Schneider Electric products and packages to their projects.
- Execute account management plan toward targeted customers to maintain long-term relationship with them
- Deploy opportunity management plan in early stage (identify & qualify, influence & develop)
- Respond to customers’ queries, co-ordinate with back-office to prepare quotation.
- On-time information delivery and proposal management for end-users / channels
- Follow-up on proposals through to contract negotiation and closure. Proactively using bFO to ensure sales force efficiency and foster cross selling / collaboration.
- Account management:
- Account ownership locally, this role typically covers key accounts and systematically ensures that account plans are in place.
- Deploys all sales actions with assigned end-users, contractors to maximize the business with them.
- Qualifying opportunities:
- Active participation and identification of future projects through regular contact with customers (face to the customers) within targeted accounts. Able to gather specific information (competitors, budget, comm/tech adv/disadv, etc.) to increase chances.
- Promote products & solutions and manage offers:
- Present & provide technical information necessary to the customers
- Conduct technical prescriptions, provide technical support to customers
- Follow-up on offers: Follow- up of offers with customers and keep project information on bFOs updated
- Finalize on contracts: Lead contract negotiations with the support of other departments (Finance, EC, CCC, etc.). Transfer project details to the support teams and ensure a smooth transition for project execution.
- Follow-up on Customer:
- To lead project kick-off meeting and facilitate executor during project handover for execution.
- Keep regular contact with customers to ensure satisfaction before and after delivery. Work closely with the back office (execution, finance, marketing, logistic) to ensure customer satisfaction.
- Master SE offer knowledge and targeted solutions: Have sufficient knowledge of all SE products and targeted solutions to promote to targeted accounts
- bFO implementation: Create SVR within 48 hours after visit & maintain and update project status regularly in Bridge Front Office (bFO). Ensure project information is exhaustive and valuable to support key strategic decisions.
Education:
University degree in Electrical or Automation Engineer
Working Experience:
Sales and account management skills
At least 3+ years of professional experience in Industry end-markets
Business Understanding:
Market knowledge in area of work, exposure & awareness of Industry end-market
Others (e.g. language skills, technical skills):
Schneider Electric products & equipment
Presentation & communication skills, spoken & written English Knowledge of contracts/tender, finance and project management
Schedule: Full-time
Req: 0097BC
. Công ty S.P.M là công ty sản xuất dược phẩm / Đô Thành. 2002 SPM được cấp chứng nhận đạt tiêu chuẩn GMP-ASEAN (good manufacturing practices – Thực hành sản xuất thuốc tốt), trong đó cũng có phòng thí nghiệm đạt tiêu chuẩn, GLP-ASEAN (good labolatory practices – Thực hành kiểm nghiệm thuốc tốt), hệ thống kho theo tiêu chuẩn GSP-ASEAN (good storage practices – Thực hành bảo quản thuốc tốt) cho các dây chuyền sản xuất thuốc viên, viên nang, thuốc nhỏ mắt và thuốc dùng ngoài da. 2003 SPM được cấp chứng nhận GMP Asean cho phân xưởng sản xuất viên sủi bọt. Đô Thành chính thức phân phối MyVita trên thị trường Việt Nam 2005 Sản phẩm MyVita của SPM xuất đi thị trường Mỹ Sản phẩm MyVita Multi là sản phẩm bán chạy nhất của Việt Nam 2005 (theo công ty nghiên cứu thị trường IMS) Công ty phân phối sản phẩm sữa bột cao cấp Milmax do Lypack – Hà Lan sản xuất Công ty mở rộng ngành hàng thú ý - thủy sản 2006 SPM được cấp chứng nhận quản lý hệ thống chất lượng ISO 9001:2000 do UKAS (Anh) chứng nhận. SPM được cấp chứng nhận GMP-WHO theo tiêu chuẩn của tổ chức Y tế Thế giới. Sản phẩm MyVita Multi là sản phẩm bán chạy nhất của Việt Nam 2006 (theo IMS) 2007 Ngày 12/2/2007, Công ty chuyển đổi hình thức từ công ty TNHH S.P.M thành Công ty Cổ Phần S.P.M. 2009 Dược phẩm Đô Thành nhận chứng nhận Hệ thống quản lý chất lương ISO 9001: 2008 Hiện chúng tôi đang tuyển ứng viên năng lực cho phòng Marketing ở vị trí Quản lý phòng Marketing, quản lý nhãn hàng
Chính sách bảo hiểm
- Hưởng đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT, TCTN theo luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động giải trí:
- dã ngoại và du lịch cùng Công ty
- ; thể thao & các hoạt động ngoài trời;
- các hoạt động khác tại văn phòng;
Lịch sử thành lập
- Công ty đã có gần 20 năm trong lĩnh vực phân phối dược phẩm, hàng tiêu dùng 1988 Công ty dược phẩm Đô Thành hoạt động với tư cách là một nhà phân phối dược phẩm . 1995 Công ty TNHH dược phẩm Đô Thành (Saigon pharma) chính thức thành lập 1997 Công ty phân phối độc quyền sữa Mead Johnson . Công ty phân phối độc quyền viên bổ sủi bọt Pluzzzs 1998 Chi nhánh Saigon Pharma tại Hà Nội chính thức đi vào hoạt động. 2001 Công ty TNHH S.P.M chính thức ra đời vào ngày 26/03/2001.
Mission
Chúng tôi cam kết cung cấp đầy đủ những sản phẩm, dịch vụ dược phẩm và hàng tiêu dùng đạt tiêu chuẩn quốc tế, nhằm phục vụ tốt nhất nhu cầu của cộng đồng, cũng như không ngừng gia tăng giá trị cho các nhà đầu tư và mọi thành viên trong công ty.