Our client is seeking a dynamic and experienced Regional Sales Manager for their Footwear division in the assigned region. The successful candidate will be based in Vietnam, and will have the chance to work in both mature and emerging markets, leveraging their understanding of local customers and cultures to bridge the gap between local realities and corporate needs.
What you'll do:
As a Regional Sales Manager for Footwear, your role will be pivotal in driving profitable business growth. You will be responsible for developing strategic sales plans, identifying valuable opportunities, managing key accounts, and leading a high-performance team. Your ability to understand local customers and cultures will be crucial as you navigate both mature and emerging markets. Your leadership skills will be put to good use as you develop your team to meet changing business demands. This role offers an exciting opportunity to make a significant impact on our client's global footprint.
- Develop and execute sales strategies by managing and directing the sales team.
- Work closely with Marketing team to identify valuable business opportunities.
- Develop strategic sales plans to achieve agreed sales targets.
- Get actively involved in developing the Footwear strategy for the region.
- Establish sales objectives by forecasting and developing annual sales quotas for the region.
- Maintain sales volumes, product mix and selling price by keeping updated with supply and demand, changing trends, economic indicators and competitors.
- Understand the value drivers of the business and identify profitable commercial opportunities.
- Develop a high performance team by providing excellent leadership.
- Manage key accounts in the region.
- Coordinate all transplant customers and support the business growth.
What you bring:
The ideal candidate for this Regional Sales Manager role will bring a wealth of commercial experience, particularly within a senior role handling key accounts. Your strong interpersonal skills will be key in building relationships with customers and leading your team. Resiliency, drive, high entrepreneurship, and a strong level of integrity are all qualities that you possess. A Bachelor's degree or above in an appropriate discipline such as Chemistry or Engineering is required.
- Bachelor's degree or above in Chemistry, Material Engineering or Business.
- At least 10 years commercial experience with experience handling key accounts.
- Strong customer intimacy, resiliency and drive.
- Strong inter-personal skills, high entrepreneurship, dealing with ambiguity, strong level of integrity.
- Proven leadership ability.
What sets this company apart:
This international chemicals company needs no introduction and is recognised as the leader in their field of expertise. With great clients and known for their corporate entertainment, they've won many awards. The firm is also very focused on developing and training their people to the highest standards.
What's next:
Ready to take your career to the next level? Apply now!
Due to the high volume of applications we are experiencing, our team will only be in touch with you if your application is shortlisted.
. Công ty S.P.M là công ty sản xuất dược phẩm / Đô Thành. 2002 SPM được cấp chứng nhận đạt tiêu chuẩn GMP-ASEAN (good manufacturing practices – Thực hành sản xuất thuốc tốt), trong đó cũng có phòng thí nghiệm đạt tiêu chuẩn, GLP-ASEAN (good labolatory practices – Thực hành kiểm nghiệm thuốc tốt), hệ thống kho theo tiêu chuẩn GSP-ASEAN (good storage practices – Thực hành bảo quản thuốc tốt) cho các dây chuyền sản xuất thuốc viên, viên nang, thuốc nhỏ mắt và thuốc dùng ngoài da. 2003 SPM được cấp chứng nhận GMP Asean cho phân xưởng sản xuất viên sủi bọt. Đô Thành chính thức phân phối MyVita trên thị trường Việt Nam 2005 Sản phẩm MyVita của SPM xuất đi thị trường Mỹ Sản phẩm MyVita Multi là sản phẩm bán chạy nhất của Việt Nam 2005 (theo công ty nghiên cứu thị trường IMS) Công ty phân phối sản phẩm sữa bột cao cấp Milmax do Lypack – Hà Lan sản xuất Công ty mở rộng ngành hàng thú ý - thủy sản 2006 SPM được cấp chứng nhận quản lý hệ thống chất lượng ISO 9001:2000 do UKAS (Anh) chứng nhận. SPM được cấp chứng nhận GMP-WHO theo tiêu chuẩn của tổ chức Y tế Thế giới. Sản phẩm MyVita Multi là sản phẩm bán chạy nhất của Việt Nam 2006 (theo IMS) 2007 Ngày 12/2/2007, Công ty chuyển đổi hình thức từ công ty TNHH S.P.M thành Công ty Cổ Phần S.P.M. 2009 Dược phẩm Đô Thành nhận chứng nhận Hệ thống quản lý chất lương ISO 9001: 2008 Hiện chúng tôi đang tuyển ứng viên năng lực cho phòng Marketing ở vị trí Quản lý phòng Marketing, quản lý nhãn hàng
Chính sách bảo hiểm
- Hưởng đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT, TCTN theo luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động giải trí:
- dã ngoại và du lịch cùng Công ty
- ; thể thao & các hoạt động ngoài trời;
- các hoạt động khác tại văn phòng;
Lịch sử thành lập
- Công ty đã có gần 20 năm trong lĩnh vực phân phối dược phẩm, hàng tiêu dùng 1988 Công ty dược phẩm Đô Thành hoạt động với tư cách là một nhà phân phối dược phẩm . 1995 Công ty TNHH dược phẩm Đô Thành (Saigon pharma) chính thức thành lập 1997 Công ty phân phối độc quyền sữa Mead Johnson . Công ty phân phối độc quyền viên bổ sủi bọt Pluzzzs 1998 Chi nhánh Saigon Pharma tại Hà Nội chính thức đi vào hoạt động. 2001 Công ty TNHH S.P.M chính thức ra đời vào ngày 26/03/2001.
Mission
Chúng tôi cam kết cung cấp đầy đủ những sản phẩm, dịch vụ dược phẩm và hàng tiêu dùng đạt tiêu chuẩn quốc tế, nhằm phục vụ tốt nhất nhu cầu của cộng đồng, cũng như không ngừng gia tăng giá trị cho các nhà đầu tư và mọi thành viên trong công ty.